Care sunt diferențele între normele de poluare Euro 6, Euro 5 și Euro 4

0

Care sunt diferențele între normele de poluare Euro 6, Euro 5 și Euro 4. În România, mașinile second hand sunt la mare căutare spre deosebire de alte țări europene, unde șoferii optează pentru cele mai noi modele.

Astfel, marea majoritate a mașinilor din România au norme de poluare Euro 4 și Euro 5 însă ce înseamnă acest lucru?

Care sunt diferențele între normele de poluare Euro 6, Euro 5 și Euro 4

Există nenumărate soluții pentru a reduce emisiile de CO2. Acestea au legătură cu limitarea consumului efectiv de carburant, în timp ce limitarea noxelor şi a particulelor cancerigene are legătură cu eficientizarea procesului de ardere și cu folosirea de aditivi speciali.

Astfel, constructorii auto au fost forţaţi să coboare limitele maxime ale noxelor de la 1.000 mg/km la maşinile non-euro, până la 60 de mg/km la maşinile Euro 6, odată cu înjumătăţirea emisiilor de CO2 în aceeaşi perioadă. Mai mult de atât, limita noxelor rezultate în urma arderii motorinei a coborât de la 140 g/km la Euro 1, la 5 g/km la Euro 6.

De exemplu, metodele care ar fi fost folosite de Volkswagen în Statele Unite (nu se știe dacă în Europa au aplicat aceeași metodă). Se pare că pentru a le oferi clienților un consum cât mai redus, producătorii de mașini au tendința de a crea sisteme mai puțin eficiente de curățare a gazelor de eșapament, potrivit promotor.ro.

Care sunt diferențele între normele de poluare Euro 6, Euro 5 și Euro 4

Se pare că, emisiile de noxe ale maşinilor diesel Euro 6 sau echivalentul lor american, măsurate în lumea reală, nu în laborator, erau mai mari decât cele declarate, anulând practic normele Euro 4, 5 şi 6. Specialiștii au descoperit că unele autovehicule reuşesc să fie chiar mai bune decât normele Euro 6 (nu au specificat care), în timp ce majoritatea se îndepărtează chiar şi de normele Euro 5 sau Euro 4.

Astfel, mașinile testate atunci de americani aveau emisii de noxe de până la 40 de ori mai mari decât limitele Euro 5, de exemplu. Studiul independent despre care vorbim nu spune care sunt maşinile testate, pentru ca și noi să putem afla care producători îşi respectă eticheta verde (sau albastră, după caz).

Care sunt diferențele între normele de poluare Euro 6, Euro 5 și Euro 4

Cu toate acestea este clar că sistemul de măsurare în laborator, care le permite producătorilor auto să pretindă că au maşini curate, trebuia neapărat înlocuit de unul cu testări independente şi în condiţii mult mai apropiate de cele din lumea reală. Potrivit sursei citate, și emisiile de CO2/km erau mai mari cu 38% decât cele declarate.