Carrefour ar putea să se împartă în trei societăţi

0

Potrivit publicaţiei menţionate, acţionarii Carrefour, consiliaţi de banca BNP Paribas, se vor reuni pentru a studia o posibilă separare a diviziilor de hard-discount (Dia) şi imobiliară (Carrefour Property) care ar putea fi introduse la bursa de la Paris.

 

Cu 6.647 de magazine în lume, Dia a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproape 9,5 miliarde de euro. Analiştii evaluează divizia de hard-discount a Carrefour la patru miliarde de euro. De asemenea, Carrefour Property deţine activele imobiliare ale grupului în Franţa, Spania, Italia, Polonia şi România, aproximativ 4,3 milioane metri pătraţi la 938 de spaţii. Evaluată la 11 miliarde de euro la finele lui 2009, societatea Carrefour Property a strâns 348 milioane de euro din chirii în primul semestru al anului trecut.

 

Potrivit schemei studiate, Carrefour ar urma să rămână prezent în capitalul celor două filiale, însă deocamdată nu este clar în ce proporţie. În timp ce acţionarii Carrefour sunt favorabili păstrării unei participaţii majoritare la Dia, echipa managerială susţine în schimb păstrarea unei participaţii de peste 50 de procente la Carrefour Property. Un acord provizoriu ar urma să fie obţinut la reuniunea boardului programată pentru data de 2 martie, informează Le Figaro fără a cita sursa informaţiilor sale.

 

O posibilă sciziune a Carrefour face parte dintr-un plan mai amplu pentru a îmbunătăţi profitul. Directorul general Lars Olofsson, fost director la Nestle, a preluat conducerea Carrefour în 2009 cu mandatul de a restructura compania.

 

Carrefour este cel mai mare grup de retail din Europa şi numărul doi mondial, după grupul american Wal-Mart Stores Inc. Grupul Carrefour este prezent în 32 de ţări, unde operează 15.500 de magazine tip hypermarket, supermarket, hard discount şi magazine de vecinătate şi are 475.000 de salariaţi. Grupul francez este lider pe sectorul hipermarketurilor din România, cu 23 de astfel de magazine. De asemenea, Carrefour mai deţine în România 29 de supermarketuri.