Carrefour măreşte obiectivul referitor la reducerea costurilor la nivelul grupului, în cadrul unui plan strategic de reorganizare

0
18
Carrefour măreşte obiectivul referitor la reducerea costurilor la nivelul grupului, în cadrul unui plan strategic de reorganizare

Profitul operaţional al grupului a crescut cu 29,1%, la curs valutar constant, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 718 milioane de euro.

Trei analişti intervievaţi de Reuters anticipau un profit de 628 de milioane de euro.

Performanţa reflectă reducerea costurilor, vânzările solide din trimestrul al doilea consemnate în Brazilia şi Spania, care au compensat performanţele mai slabe din Franţa, unde vânzările hipermarketurilor au coborât cu 3,6% în termeni comparabili din cauza restricţiilor impuse de autorităţi în contextul pandemiei de coronavirus.

”Performanţele din primul semestru sunt foarte solide: Dovedesc rezistenţa modelului nostru. Dinamismul şi profitabilitatea”, a declarat preşedintele şi directorul general al grupului, Alexandre Bompard, într-un comunicat.

Carrefour are ca obiectiv reducerea costurilor cu 3 miliarde de euro, în termeni anuali, până la sfârşitul anului 2020, faţă de obiectivul anterior de 2,8 miliarde de euro.

Carrefour se află la jumătatea unui plan pe cinci ani, lansat în 2018, de reducere a costurilor şi de dezvoltare a comerţului electronic, pentru creşterea profiturilor şi vânzărilor, încercând, ca şi alţi comercianţi, să concureze mai bine cu comercianţi online de tipul Amazon.

Grupul francez dezvoltă şi reţeaua de magazine de proximitate, pentru a-şi reduce dependenţa de hipermarketuri, concentrându-se mi mult pe produsele organice şi mărcile private, după ce a încheiat o alianţă în domeniul achiziţiilor cu grupul britanic Tesco.

Carrefour a confirmat totodată alte obiective financiare şi operaţionale, în cadrul planului său strategic valabil până în 2022.