Ce înseamnă SEO și la ce ajuta

0

Tocmai ți-ai creat un site web și, căutând informații despre cum ar trebui să îl promovezi, ai aflat că SEO poate fi un mod grozav de a aduce mai mulți vizitatori pe site-ul tău.

Ei bine, nu e nimic greșit în asta. Iar pentru că știm că vrei să afli ce înseamnă SEO dar mai ales la ce ajuta, am decis să facem acest articol în care vom raspunde la toate întrebările pe care le întâmpini în acest moment.

Definiție SEO

SEO este o prescurtare de la „search engine optimization”, ceea ce se poate traduce prin „optimizare pentru motoarele de căutare”. Noi îi spunem pe scurt optimizare SEO, desi nu puține sunt vocile care spun că ar fi un pleonasm.

Și totuși, ce este SEO? Ei bine, vorbim despre un proces foarte complex ce are obiectivul de a-ți aduce mai mult trafic organic pe site-ul tău web.

Cum te poate ajuta SEO

Înainte de toate, să stabilim care este obiectivul unei campanii de optimizare SEO? Acela de a te poziționă în primele rezultate după anumite căutări efectuate cu ajutorul motoarelor de căutare. Iar daca reușești să iți optimizezi eficient site-ul, o poziție înalta vine la rândul sau cu numeroase alte avantaje.

Ei bine, cel mai mare avantaj pe care optimizarea SEO îl prezinta este faptul că beneficiile sunt garantate. Chiar și așa, nu uita că trebuie să alegi și cea mai bună gazduire web pentru ca site-ul tau să se incarce cât mai repede.

În primul rand, o optimizare SEO corect realizata iți vă aduce poziții mai bune în listele de rezultate ale motoarelor de căutare pentru cuvintele cheie care te interesează. Asta înseamnă deci mai mult trafic pentru site-ul tău web și, în mod automat, mai mulți potențiali clienți.

În mod direct, SEO te poate ajuta să iți crești afacerea, să ai mai multe vânzări și te poate duce încet dar sigur către cele mai înalte culmi ale succesului.

Dar, SEO nu este doar despre trafic și poziții în listele de căutare, ci implica și alte aspecte. De exemplu, procesul de optimizare SEO își propune să ofere o experiență cât mai buna vizitatorilor, iar astfel iți face site-ul să fie mai bun și mai prietenos cu cei care îl accesează.

În plus, un foarte mare avantaj al optimizării SEO este faptul că oferă rezultate pe termen lung, chiar și atunci când nu mai investești în campania de optimizare SEO.

Care sunt ingredientele unei optimizări SEO de succes

Fiind un proces ce poate oferi numeroase avantaje, este de la sine înțeles că rețetă în sine nu este chiar atât de simpla. Implica o serie de implementări și de modificări care necesita timp, bani și mai ales cunoștinte. Cu toate acestea, este mai mult decât bine meritat efortul depus.

Procesul de optimizare SEO implica următoarele operațiuni:

  • Stabilirea cuvintelor cheie relevante pentru afacerea ta
  • Optimizarea și crearea textelor de pe site în funcție de cuvintele cheie stabilite
  • Îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului web
  • Adaptarea designului pentru a putea fi accesat și de pe dispozitivele mobile
  • Obținerea recomandărilor sub forma de backlink-uri de la alte site-uri web

Sunt 5 aspecte cheie foarte importante pentru un site web corect optimizat din punct de vedere SEO, pe care ar trebui să le pui și tu în practica atunci când iți dorești că site-ul tău să beneficieze de cât mai mult trafic organic.

Aceste activități de optimizare pot fi împărțite, la rândul lor, în doua mari categorii: optimizare on-site și optimizare off-site. Despre ele, vom vorbi și noi în rândurile următoare:

Optimizarea On-Site

Optimizare On-Page implica modificările și îmbunătățirile făcute pe site-ul tău online. Altfel spus, de la crearea textelor optimizate pentru diferite cuvinte cheie, la aplicarea pentru cea mai buna găzduire web, astfel încât să obții o viteza de încărcare cât mai rapida.

Fiecare operațiune realizata direct pe site poate fi încadrată în aceasta categorie.

Optimizarea Off-Site

În ceea ce privește optimizarea off-site, aceasta strategie are obiectivul de a atrage link-uri relevante de pe alte site-uri ce activează în aceeași nișa cu tine, acestea fiind văzute de către motoarele de căutare că pe niste recomandări ce inspira încredere, iar astfel vor decide să iți poziționeze site-ul în topul listei cu rezultate.

Poți obține astfel de link-uri fie creând conținut de calitate și original pe blogul site-ului tău, publicând guest-posturi sau achiziționând advertoriale de la site-urile care oferă astfel de servicii de promovare.

Acesta a fost, așadar, articolul nostru despre optimizarea SEO. Speram că ai primit răspunsurile la întrebări precum „ce înseamnă SEO” sau „la ce ajuta” SEO precum și că ai beneficiat de alte informații relevante și utile.

De optimizarea SEO te poți ocupa personal, mai ales daca te pasionează domeniul și ai răbdarea necesara pentru a învață folosindu-te de toate resursele gratuite disponibile pe internet, sau daca iți dorești să te bucuri de rezultate cât mai rapid și cât mai sigur, atunci poți colabora cu o agenție SEO. Alegerea iți aparține!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.