Cei mai neobişnuiţi indicatori ai crizei

0

Potrivit analizei revistei economice, comportamentul de consum suferă modificări semnificative în această perioadă de recesiune economică. Dincolo de datele statistice clasice, de la evoluţia produsului intern brut, la inflaţie şi creditare, experţii caută semnele crizei şi în alţi indicatorii, unii mai puţin obişnuiţi. Consumul de alcool se află în prim-plan.

 

Cu siguranta, masurile de austeritate sunt resimtite mult mai greu fara consumul de bauturi alcoolice, afirmă editorii de la Business Insider. Astfel că, în această perioadă, consumatorii încearcă să işi facă provizii, iar vânzările de bere înregistrează un avans spectaculos. Tot la capitolul provizii, potrivit studiului, oamenii aleg să consume mai multe conserve, pentru că sunt mai ieftine decât produsele prospete.

 

Pentru a-şi atrage clientii, comercianţii încearcă diverse strategii de marketing, de la oferirea de obiecte promoţionale până la promovarea unor angajaţi după criterii subiective, precum atractivitatea. Şi vânzările de popcorn din cinematografe pot fi privite drept un indicator al evoluţiei economice. De altfel, în vreme de criză, industria cinematografică prosperă. Oamenii încearcă să uite de grijle zilei în general în filmele cu happy-end. În topul indicatorilor crizei, Business Insider mai include căutările pe internet după cuvinte cheie, precum loc de muncă, angajare sau ofertă, dar şi obiceiurile femeilor de a merge la coafor si, in general, la saloanele de infrumusetare.