Cele mai populare companii americane în China

1. KFC

Cotă de piață: 40%

Industrie: fast food

Competitor: McDonald’s

KFC a devenit o senzație în China. De la deschiderea primului restaurant la Beijing în 1987, lanțul de restaurante fast food s-a extins la 3.200 de unități în 650 de orașe. La polul opus, principalul competitor, McDonald’s, are deschide doar 1.000 de unități. KFC vrea să ajungă pe piața  chineză la 20.000 de restaurante. Motivul pentru care KFC a bătut McDonald’s: are incluse în meniu și sortimente de mâncare chinezească, în timp ce competitorul comercializează în mare parte același tip de mâncare ca și în SUA.

 

2. General Motors

Cotă de piață: 12,8%

Industrie: auto

În prima jumătate a anului trecut, GM a întrecut Toyota și a devenit cel mai mare producător auto din lume. Este de asemenea și cel mai vândut brand în China și își continuă expansiunea. În prima jumătate a anului 2010, pentru prima oară, GM a vândut mai multe mașini în China decât în SUA, adică un sfert din totalul vânzărilor. Din 2000, cota de piață a companiei a crescut de la 3,4%, la 12,8%. Anul trecut GM a vândut mai mult de 104.000 de mașini din modelul LaCrosses, unul dintre cele mai populare în China, prin parteneriatele cu alte companii de pe piață, precum SAIC Motor.

 

3. Microsoft

Cotă de piață: 99,3%

Industrie: sisteme de operare PC

Microsoft domină piața chineză pe segmentul sistemelor de operare pentru PC-uri. Mac OS și Linux nu reprezintă absolut deloc o amenințare pentru companie, în ceea ce privește concurența. Totuși, multe dintre sistemele de operare ale Windows, folosite în China, sunt piratate. De aceea, Microsoft realizează pe piața chineză doar 5% din vânzările pe care le are în SUA.

 

4. Boeing

Cotă de piață: 52%

Industrie: construcția de aeronave comerciale

Competitori: Airbus, Embraer, Bombardier

Compania are o cotă de piață de peste 50% pe segmentul avioanelor comerciale, potrivit Forbes, iar cel  mai probabil, prezența companiei pe această piață va crește în următorii ani. În plus, anul trecut, Boeing dădea publicității un raport potrivit căruia piața chineză se va tripla în următorii 20 de ani, când cererea va fi de 5.000 de aeronave, cu o valoare de 600 miliarde dolari.

 

5. Nike

Cotă de piață: N/A

Industrie: încălțăminte sport

Competitori: Li Ning, Adidas

Nike este cel mai mare producător de încălțăminte sport din China, urmat fiind ca și cotă de piață de Li Ning, despre care se știe că deține o treime.  Al treilea competitor este Adidas, deși unele studii plasează compania pe cea de-a doua poziție.

 

6. Coca Cola/Sprite

Cotă de piață: 61,5% / 26,9%

Competitori: PepsiCo

Coca Cola are în prezent peste 40 de fabrici în China  și are în plan investiții de 4 miliarde dolari pentru următorii trei ani.

 

7. Procter & Gamble

Cotă de piață: 55%

Industrie: îngrijirea părului

Competitori: Unilever

Pe segmentul produselor de înrijire a părului, P&G deține o cotă de 55%, iar cel mai bine vândut produse este șamponul Head & Shoulders.  Anul trecut, compania a anunțat investiții de un miliard de dolari în China pentru următorii cinci ani.

 

8. Intel

Cotă de piață: 14,9%

Industrie: semiconductoare

Competitori: Samsung, Hynix

Compania a atins în 2010 o cotă de piață de 14,9%, ceea ce în vânzări se traduce prin cifra de 20 de miliarde, doar în China, cu 26% mai mare decât cea din 2009.

 

9. Starbucks

Cotă de piață: 70%

Industrie: cafea

Competitori: McDonald’s, Pacific Coffe, Dunkin’ Brands

În funcție de vânzările de cafea, compania este cea mai mare din lume. Cu o cotă de piață de 70%, lucrurile pentru compania americană vor deveni și mai roz, pe fondul creșterii vânzărilor de cafea. În prezent, Starbucks are 450 de magazine și un plan de mai deschide încă 1.000.

 

10. Apple

Cotă de piață: 51%

Industrie: tablete

Competitori: Lenovo, Samsung

Deși compania nu se clasează decât pe locul patru pe segmetnul telefoanelor mobile, la capitorul tablete stă cel mai bine, cu o cotă de piață de 51%, urmată de Lenovo cu 13,8% și Samsung cu 9,8%. Cei de la TabTimes spun că prima opțiune de cumpărare a chinezilor este pentru iPad. Pentru cel de-al patrulea semestru care s-a încheiat la sfârșitul lui iunie 2011, vânzările Apple crescuseră de șase ori față de aceeași perioadă a anului trecut, doar pe acest segment.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed