CFR anunţă că au început lucrările, pentru viteza de 120 km/h, pe tronsonul feroviar Buzău – Făurei / Timpul de parcurgere a tronsonului va fi redus cu 20 de minute

0

”Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare pe intervalul Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei, km 129+016 -167+700 (firul II) sunt incluse în programul de investiţii al Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, cu finanţare de la Bugetul de Stat şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră”, a transmis, vineri, CFR, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursi citate, şantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi, Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km şi Cilibia – Făurei (lotul II), în lungime de 19 km, unde concomitent cu operaţiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acţionează în acelaşi timp şi pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton şi a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduce, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.

”De asemenea, în cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin ȋnlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei ȋn parametrii tehnici proiectaţi, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparaţii şi de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată şi pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 şi km 166+208. Reamintim faptul că, cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere. Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 mil. lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat”, a mai transmis compania.

În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău şi Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h şi vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.