„PNRR – ofertă câştigătoare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei CF CLUJ NAPOCA – AGHIREŞ (lotul 1) A fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de electrificare şi modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunea CLUJ NAPOCA – AGHIREŞ (LOTUL 1), aferentă obiectivului de investiţii “Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA, a fost desemnată câştigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor. Sursa de finanţare va fi asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar”, arată o postare de joi pe pagina de Facebook a CFR Infrastructura.
Potrivit sursei citate, „obiectivul general al obiectivului de investiţii este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
– creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h pe întregul tronson;
– modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare)
– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor;
– facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi;
– montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
– maximizarea capacităţii de tranzit;
– asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare;
– instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii”.
CFR Infrastructură mai precizează că „prin electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), lucrări structurate pe 4 loturi, se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar”.