CFR pierde la tribunal. În joc, o miză de peste 300 de milioane de euro

0

Oferta pe care CFR a descalificat-o era cu 22 de milioane de euro mai ieftină decât cea care a câștigat licitația, inițial.

Compania Natională de Căi Ferate CFR SA a atribuit inițial contractul pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Vinţu de Jos – Simeria asocierii de firme Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup. Oferta câștigătoare a venit cu o propunere financiară de peste 317 milioane de euro, fără TVA.

Decizia CNSC dovedeşte conformitatea ofertei consorţiului FCC – Alpine – Azvi – Straco şi nelegalitatea deciziei CFR de a respinge această ofertă, cu circa 22 de milioane de euro mai economică decât cea a asocierii declarate iniţial câştigătoare a licitaţiei.

Avocatii NNDKP au reprezentat cu succes consorţiul în contestarea deciziei nelegale a CFR de a descalifica oferta depusă în procedura de licitaţie publică pentru atribuirea contractului de execuţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe acest tronson.

Conform deciziei CNSC, CFR a fost obligată sa reevalueze oferta consorţiului, respectiv ofertele operatorilor economici implicaţi în procedură, şi să emită un nou raport al procedurii de atribuire, cu respectarea legislaţiei privind licitaţiile publice.

Proiectul a fost coordonat de Simona Neagu, partener în practica de litigii la NNDKP, şi a beneficat de sprijinul practicii de achiziţi publice, coordonate de Adina Chilim-Dumitriu.
Proiectul pentru reabilitarea tronsonului Vinţu de Jos – Simeria, parte integrantă a secţiunii Coşlariu – Simeria, cuprinde lucrări de reabilitare și modernizare a infrastructurii feroviare, care să permită viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă.