China are un Black Friday care face planeta invidioasă

0

Black Friday va fi în aproape două săptămâni. Americanii au Black Friday în ultima vineri, la noi e puțin mai devreme, pentru că 1 decembrie e zi liberă. În România, Black Friday se va desfășura mai ales pe 17 noiembrie, dar vor fi magazine care o vor ține o lună în reduceri și în diverse campanii. Totuși, nu vor putea fi comparate cu ce are China în loc de Black Friday.

 

China este cel mai bun exemplu de piață pe care poți să vinzi orice, mai ales când vine vorba de bunuri de larg consum. Iar țara asta avea nevoie de o sărbătoare dedicată cumpărăturilor la prețuri reduse, pe model american. Nu se numește Black Friday, ci Singles Day și se desfășoară pe 11 noiembrie, în fiecare an, din 1990 încoace.

 

În timp ce europenii și americanii se uitau la Black Friday, Singles Day a fost un real succes anul trecut, când 17,79 miliarde de dolari au fost cheltuiți pe site-ul de cumpărături Alibaba (echivalentul asiatic al Amazon), în primele 12 ore ale ”Zilei Unice”. În primele două ore, site-ul încasase deja șapte miliarde de dolari. Gândește-te că acesta este doar un retailer din China, dar este cel mai mare și cel care a alimentat cel mai mult evenimentul. Mai mult, 82% din comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile.

 

Articolul integral pe PLAYTECH