Ciolacu ia măsuri anti-shrinkflation. „Au lăsat prețurile la fel de mari”

0

Premierul a făcut anunțul. Marcel Ciolacu a anunțat joi, la începutul ședinței de Guvern, cum va lupta guvernul României cu fenomenul Shrinkflation, adică reducerea gramajului unui produs fără modificarea prețului acestuia.

Șeful Executivului a spus că va fi aplicat modelul francez și cerut „tuturor autorităților din România să intervină urgent”, după ce „unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari”.

Premierul a făcut anunțul

„Se pare că a ajuns și la noi faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire camuflată și nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel să pregătim o reglementare pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a afirmat Marcel Ciolacu.

Luna trecută, ministerul francez de Finanțe a a anunțat că retailerii francezi vor trebui să informeze cumpărătorii atunci când dimensiunea produselor a fost micşorată fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, în efortul de a combate aşa-numita ”shrinkflaţie”.

Din iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar, a spus ministerul.

„Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire.

Lanţul de supermarketuri Carrefour a aplicat voluntar avertismente de preţ pentru unele produse, în septembrie anul trecut, pentru a pune presiune pe marii producători de bunuri de larg consum precum Nestle, PepsiCo şi Unilever înaintea negocierilor anuale privind preţurile.

Măsuri similare au fost luate sau anunțate și de alte țări, precum Ungaria sau Coreea de Sud.