Cluburile de fițe din Mamaia țin în viață nișa băuturilor superpremium

0

„Aceste băuturi se cosumă la mare în zilele de vineri şi sâmbătă, timp de maxim zece weekend-uri. Marea majoritate a consumatorilor acestor băuturi sunt bucureşteni”, a spus Berciu.

 

El a afirmat că în industria băuturilor alcoolice din import, peste 70% din investiţiile firmelor în promovarea produselor sunt concentrate în perioada verii în zona de nord a litoralului, cu precădere în cluburile din nordul staţiunii Mamaia.

 

O sticlă de 0,7 litri de vodcă sau whisky superpremium costă într-un club între 400 şi 600 de lei, iar preţul unei sticle de şampanie din această categorie depăşeşte 400 de lei.

 

Petru Berciu a mai spus că vremea ploioasă din luna iunie a redus vânzările de băuturi alcoolice din import pe litoral cu 50% faţă de iunie 2013. Acest lucru, afirmă el, va duce la un recul faţă de anul trecut, ţinând cont de faptul că, în general, business-ul cu băuturi alcoolice din import în perioada verii pe litoral se bazează pe turismul de weekend, adică pe consumatorii care vin pe litoral doar pentru a petrece două nopţi în cluburi.

 

„Celelalte 40 de procente din piaţa de băuturi superpremium pentru perioada verii le revin, în mare parte, tot bucureştenilor, consumându-se în cluburile din Capitală. Sub 10% din totalul pieţei îl reprezintă consumul din provincie, din cluburile din opt oraşe mari”, a adăugat şeful BDG.

 

BDG este leader pe piaţa băuturilor alcoolice din import, cu o cotă în volum de 32% şi o cifră de afaceri în 2013 de 40 de milioane de euro. Firma concurează cu Cristalex, Pernod Ricard şi PP Distributors.