CNA interzice spotul Nadiei Comăneci și amendează Antena 1

0

Consiliul a analizat campania publicitară pentru margarina Rama, „Campioni la micul dejun”, pentru copiii din clasele I-IV, promovată de către Nadia Comăneci.

 

În perioada 20 – 21 iunie au fost difuzate două spoturi la margarina Rama, unul difuzat pe postul Kanal D şi altul pe posturile Antena 1 şi Antena 3. În spoturi apare Nadia Comăneci care promovează importanţa micului dejun şi a unei alimentaţii sănătoase şi echilibrate.

 

În opinia CNA, spoturile încurajează copiii să consume margarină, care nu este un produs sănătos atunci când este consumat în cantităţi mari.

 

La postul Antena 1, în emisiunea „Răzvan şi Dani” din 21 iunie, este difuzat un material marcat P în care Nadia Comăneci vorbeşte despre campania Rama – „Campioni la mic dejun”. Înregistrarea a fost difuzată în cadrul unei convorbiri între Dani Oţil şi un medic nutriţionist. În emisiune a mai fost făcută promovare la margarina Rama, prezentându-se „beneficiile sandvişului cu grăsimi sănătoase sau cu margarină tartinabilă” care conţine Omega 3 şi Omega 6.

 

Membrii CNA au considerat că Antena 1 a încercat să facă telepromovare, însă nu a respectat legislaţia audiovizuală privind publicitatea.

 

Consiliul a decis că au fost încălcate articolele 120 alin. (2) din Codul Audiovizual care stipulează – ‘nu se vor atribui alimentelor proprietăţi pe care acestea nu le posedă’ şi alin. (3) – ‘În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare’.

 

De asemenea, CNA a mai stabilit că a fost încălcat şi articolul 27 din Legea Audiovizualului care spune că – (1) ‘Publicitatea televizată şi teleshoppingul trebuie să fie uşor de identificat şi trebuie să fie separate de conţinutul editorial. Fără a aduce atingere utilizării de noi tehnici publicitare, se asigură o separare prin mijloace optice şi/sau acustice şi/sau spaţiale între publicitatea televizată, teleshopping şi, respectiv, celelalte părţi ale programelor’.