CNAIR a lansat licitaţia pentru drumul de mare viteză dintre Bucureşti şi Alexandria, contract între 17,69 milioane lei şi 20,91 milioane lei

„CNAIR a lansat azi licitaţia pentru unul dintre cele mai aşteptate proiecte din sudul ţării: drumul de mare viteză care va lega Bucureştiul de Alexandria. Drumul naţional actual DN6 este demult depăşit în termeni de capacitate, traficul fiind de zeci de mii de vehicule pe zi. În plus, ca toate drumurile noastre naţionale, străbate foarte multe localităţi”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Valoarea estimată a contractului scos este cuprinsă între 17,69 milioane de lei şi 20,91 milioane de lei, iar durata contractului va fi de 17 luni, din care 14 luni studiul de fezabilitate şi trei luni asistenţa tehnică şi raportul financiar final.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 22 iunie.

Licitaţia este bazată pe noul model de caiet de sarcini dezvoltat în iarnă de CNAIR.

„Din contract, va rezulta un ‘preliminary design’, o documentaţie cu un nivel de detaliu apropiat de un proiect tehnic, dar care totuşi va lăsa libertate constructorilor să vină cu soluţii inovatoare şi să facă ajustări tehnologice pe design. Este încă o investiţie pentru care am fi putut discuta astăzi de lucrări, sau de licitaţie pentru lucrări, dacă proiectarea s-ar fi făcut deja în anii ce au trecut. Din păcate, trebuie să o facem abia acum. Dar aşa se face infrastructura: aşezând cărămizile pentru viitor. Ce vă promitem este că vom urmări cu profesionalism şi pasiune, ca pe toate celelalte proiecte, drumul acestei investiţii până la deschiderea pentru trafic”, a adăugat ministrul.

Oficialul precizează că pe acelaşi model de caiet de sarcini va lansa foarte curând şi licitaţia pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj, cu o lungime de 250 de km.

Drumul de mare viteză va avea 2×2 benzi de circulaţie, asigurând o lăţime a părţii carosabile de 2×7 metri, zona mediană de 3 metri şi acostamente de 2×2,25 metri, din care 0,75 metri benzi de încadrare cu aceeaşi structura rutieră că a benzilor de circulaţie şi 1,5 metri acostament consolidat la care se va adaugă de două ori lăţimea de lucru a parapetelui.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed