CNAIR a privit impasibil cum ALUNECĂ autostrada Sebeș – Turda!

0

Alunecările de teren de pe lotul 4 al autostrăzii Sebeș Turda, observate zilele trecute de presă, dau peste cap planurile ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, privind tăierile de panglici. Lotul 4 al autostrăzii, cel care pornește de la localitatea Turda, este programat pentru deschidere, alături de lotul 3, până la finele acestui an. În ultima lună însă, mii de metri pătrați de teren, pe care este construită inclusiv autostrada, au luat-o la vale cu un metru.

 

Falii importante au devenit vizibile pe suprafața autostrăzii. Alunecarea, a treia după cea a lotului 3 din Sibiu Orăștie și a lotului 2 din Lugoj Deva, ridică semne de întrebare asupra capacității Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) de a construi autostrăzi pe alte forme de relief decât în câmpie.

 

Volumul lucrărilor de reparații pentru alunecările de pe Sebeș Turda este uriaș însă constructorul dă asigurări că termenele de finalizare vor fi respectate. Mai multe expertize realizate în perioada 2015-2016 de către firma Drumex avertizau asupra riscului unor alunecări de teren și recomandau adoptarea unor soluții. De ce situația nu a fost remediată din timp? De ce s-a ajuns ca autostrada să o ia la vale cu doar două luni înainte de deschidere?

 

Expertizele au fost realizate în aprilie 2015 și septembrie 2015. Acestora li s-au adăugat alte două expertize realizate în martie 2016, una dedicată chiar problemelor apărute ”în cazul relocării DN1 pe sectorul 5 km 64-km 68”.

 

mai multe, pe DIGI24