Compania aeriană Air Astana din Kazahstan îşi accelerează expansiunea pentru a profita de scăderea traficului prin Rusia şi redeschiderea Chinei

Multe companii aeriene globale au oprit zborurile către Rusia după ce aceasta a invadat Ucraina anul trecut. Drept urmare, Moscova şi-a pierdut statutul de hub pentru zboruri între Europa şi Asia, permiţând vecinului său din sud, Kazahstanul, să îşi mărească cota de piaţă.

”Înainte de începerea războiului în Ucraina, o mare parte din trafic, în general, care mergea în direcţia vestică, fie că era în Europa sau în SUA, călătorea din această regiune prin Federaţia Rusă. Evident, nu mai este cazul. Şi, aşadar, ceea ce s-a întâmplat este că a existat o schimbare a gravitaţiei şi suntem extrem de bine poziţionaţi să profităm de această schimbare”, a spus Foster într-un interviu.

Air Astana, deţinută parţial de BAE Systems, din Marea Britanie, a înregistrat un profit record de 78,4 milioane de dolari anul trecut, deoarece traficul său a crescut cu 11%, până la 7,4 milioane de pasageri, deşi compania a încetat zborurile către Rusia.

Compania intenţionează să-şi crească flota la 50 de aeronave până la sfârşitul acestui an ,de la actualele 44 de aeronave, a spus Foster, şi accelerează planurile de extindere pentru următorii ani.

”Facem mai multe comenzi pentru 2024-27. Cred că acum este cunoscut faptul că 787 Dreamliner va sosi în 2025. Aşa că vom continua să extindem flota atât cu acele avioane, cât şi cu mai multe avioane din familia Airbus 320. Vedem oportunităţi foarte mari în China, deoarece China s-a deschis din nou, după COVID, India merge bine…, Pakistanul este o piaţă în creştere”, a spus el.

Foster a mai arătat că Air Astana a reuşit să rezolve rapid problemele lanţului de aprovizionare cauzate de sancţiunile occidentale împotriva Moscovei, o problemă cu care se confruntă multe companii din Asia Centrală care au importat produse occidentale şi le-au tranzitat prin Rusia.

”Lanţurile de aprovizionare au o modalitate de a găsi metode alternative. Şi asta s-a rezolvat, nu avem nicio problemă cu accesarea pieselor de schimb”, a spus Foster.

Fondul suveran de administrare a averilor al Kazahstanului, care deţine un pachet de 51% din acţiunile Air Astana, plănuieşte să listeze compania la bursă anul viitor.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed