Compania Ryanair va despăgubi pasagerii afectaţi de norul vulcanic din 2010

0

CEJ a tranşat astfel diferendul dintre Ryanair şi o pasageră care a rămas blocată timp o săptămână în Portugalia după anularea zborului său Faro-Dublin, din cauza erupţiei vulcanului islandez Eyjafjallajokull.

 

Pasagera a cerut companiei aeriene să îi ramburseze cei 1.130 euro cheltuiţi în acest interval cu cazarea, masa şi transportul, însă Ryanair a refuzat.

 

„În caz de anulare a zborului, transportatorul aerian este obligat, în virtutea dreptului UE, să le ofere gratuit pasagerilor, în funcţie de timpul de aşteptare, gustări, mese şi, dacă este cazul, cazare la hotel, transport până la locul de cazare, precum şi mijloace de comunicare cu terţi”, se arată în decizia Curţii de la Luxemburg.

 

Legislaţia UE nu prevede o limită de timp sau monetară a obligaţiei de a li se oferi pasagerilor cazare şi hrană, aminteşte CEJ.