Companie de consultanţă: Creşte apetitul antreprenorilor români pentru francizarea afacerilor proprii în 2021. Domeniile cu potenţial de creştere: beauty, servicii de curăţenie, detailing pentru maşini, educaţia pentru copii, construcţii şi home&deco

”Antreprenorii români sunt mult mai interesaţi de francizarea propriilor modele de business la început de 2021 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut în contextul în care contracţia anumitor segmente de activitate determină companiile să se uite la pieţe şi modele de parteneriate noi”, arată compania.

Interesul antreprenorilor pentru a-şi franciza afacerea este foarte ridicat, astfel încât Franchwise, companie de consultanţă în domeniul francizelor, anunţă că are peste 12 proiecte de francizare în faza de pregătire şi care urmează să fie lansate în următoarele 3-6 luni.

“În contextul pandemiei, antreprenorii au avut mai mult timp să se uite la businessurile proprii, să tragă aer în piept şi să ia decizii strategice pentru îmbunătăţirea, optimizarea şi procedurizarea modelelor de afaceri. Antreprenorii simt că acum este un context ideal de pregătire a următorului ciclu de creştere şi să aibă instrumentele care să-i propulseze atunci când va fi reluat trendul de avans economic”, a declarat Paul Voicu, managing partner al companiei.

Specialiştii Franchwise văd, astfel, un apetit în creştere din partea antreprenorilor pentru francizarea afacerilor proprii, astfel încât estimează că mai multe modele noi de franciză vor fi lansate pe piaţa românească în anul 2021.

”De asemenea, încrederea investitorilor în francize îşi va reveni mai rapid decât economia, fiind impulsionată de dorinţa de a reconstrui şi de a-şi duce business-urile la următorul nivel, dar şi datorită noilor surse de finanţare disponibile pentru antreprenori. Cele mai importante domenii de activitate cu potenţial de francizare în contextul pandemiei sunt serviciile, construcţiile şi home&deco, retailul specializat şi anumite sectoare din HoReCa”, mai arată compania.

Contextul actual de criză aduce mediul de afaceri la o nouă linie de start, astfel încât în prezent este un moment de resetare, după o perioadă de câţiva ani de creştere a pieţei francizelor care a impulsionat dezvoltarea mai multor modele noi de afaceri.

“Atunci când business-ul îţi creşte în mod constant, e destul de greu să fii critic şi să ai o abordare de perfecţionare. Anterior crizei, trenul era în mişcare şi era greu să-i aduci îmbunătăţiri. Acum, din cauza pandemiei, ne-am oprit şi putem să facem revizia generală”, afirmă Paul Voicu.De asemenea, conform Franchwise, există un interes în creştere pentru internaţionalizarea afacerilor româneşti prin francizare, dar şi în acest domeniu este nevoie de o pregătire serioasă înainte de a face expansiunea. Totodată, proiectele noi de business începute înaintea pandemiei, chiar dacă au fost puse pe hold pentru o perioadă, au fost reluate şi sunt în curs de finalizare.

Potrivit Franchwise, principalele nevoi ale antreprenorilor care doresc să-şi francizeze un business sunt nevoia de dezvoltare a afacerii, de a crea parteneriate şi nevoia de a primi consultanţă specializată.

”Antreprenorii sunt creatori, vor să dezvolte şi să crească. Pandemia i-a obligat pe mulţi să-şi reprime acest spirit, deşi, potrivit specialiştilor, acum este o nevoie de reinventare mai mult ca niciodată. Astfel, prin procesul de francizare, energia creativă a antreprenorilor poate fi pusă la treabă şi acordată o direcţie constructivă şi un sens dezvoltării”, spun reprezentanţii companiei.

De asemenea, pentru business-urile care sunt în contracţie, francizarea poate fi un nou motor de creştere în condiţii de risc relativ scăzut, iar acum, în contextul crizei Covid-19, este un moment propice să investeşti în dezvoltarea infrastructurii de business.

”Sunt mulţi fondatori care în această perioadă conştientizează cât este de important să fie parte dintr-o comunitate de antreprenori cu aceleaşi preocupări şi cu motivaţia să livreze rezultate. Mulţi dintre antreprenori au dovedit că pot avea succes, dar pe cont propriu, iar acum văd o provocare în a se deschide şi a trece la un alt nivel prin parteneri. Franciza este ca o oglindă care îţi scoate în evidenţă imperfecţiunile din business. Partea bună este că antreprenorii pot importa expertiză pe acest domeniu destul de nişat şi îşi pot limita astfel destul de mult propriile greşeli – care costă bani şi timp”, adaugă ei.

Franchwise, companie de consultanţă de francize în România, este membru Franchise Pool International, o reţea de consultanţi şi brokeri internaţionali (25 de consultanţi care acoperă peste 45 de teritorii).


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed