Conducerea Discovery, indignată de atitudinea RCS, demarează discuţii cu autorităţile

0

Conform unei scrisori deschise către abonaţii RCS&RDS a conducerii Discovery, acţiunea RCS&RDS a privat aproximativ 3 milioane de telespectatori de posibilitatea de a mai urmări emisiunile difuzate de cele şase canale ale reţelei.

 

Mark Hollinger spune că s-a încercat să aducă la masa negocierilor RCS, astfel încât telespectatorii să nu fie afectaţi.

 

„În urmă cu o săptămână, Discovery Networks îi avertiza pe abonaţii RCS&RDS că este foarte posibil să piardă cele şase canale Discovery, inclusiv Discovery Channel, TLC şi Animal Planet. Din păcate, aceste temeri s-au adeverit, iar RCS&RDS a scos canalele noastre din ofertele sale în seara de 29 noiembrie, cu o zi înainte de expirarea contractului. Astfel, aproximativ 3 milioane de telespectatori au pierdut accesul la programele lor preferate, printre care ‘Vânătorii de mituri’, ‘Cum se fabrică’ sau ‘Curiosity’. Acest lucru se întâmplă după aproape un an de încercări ale Discovery Networks de a aduce RCS&RDS la masa negocierilor”, spune şeful Discovery Networks International.

 

Hollinger susţine că relaţia cu telespectatorii români este foarte importantă, motiv pentru care s-a înfiinţat un birou local, care coordonează operaţiunile din Sud-Estul Europei: „Aşadar, suntem extrem de dezamăgiţi de situaţia la care s-a ajuns. (…) Avem încredere în publicul din România şi în economia ţării, tocmai de aceea am investit aici în crearea unui birou local, care este responsabil de operaţiunile Discovery în Sud-Estul Europei. Din acelaşi motiv, am creat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei proiectul ‘Şcoala Discovery’, o iniţiativă unică prin care oferim conţinut educaţional video şi online gratuit, tuturor profesorilor şi elevilor din România”.

 

„Având o poziţie dominantă în piaţă, dacă RCS&RDS va continua să elimine canale precum Discovery, în final, telespectatorul va rămâne cu foarte puţine opţiuni în ceea ce priveşte producţiile de calitate, ca cele pe care noi vi le-am oferit, zi de zi, în ultimii 15 ani”, spune Mark Hollinger atrăgând atenţia asupra faptului că este afectat accesul telespectatorilor la emisiunile preferate.

 

„Suntem indignaţi de ceea ce se întâmplă, motiv pentru care am demarat discuţiile cu autorităţile din România şi cu Uniunea Europeană. Judecând după ceea ce vedem acum, există riscul ca telespectatorii să fie prinşi în contracte la preţuri mari, pentru servicii pe care nu şi le doresc sau asupra cărora nu au niciun control”, subliniază Mark Hollinger.

 

Oficialul Dicovery mai spune că celor de la RCS&RDS le-au fost oferite „reduceri ale tarifelor tocmai pentru a veni în întâmpinarea preocupărilor lor legate de condiţiile economice în schimbare din România şi poziţia lor pe piaţă”, însă cabliştii români au refuzat să revină asupra deciziei de a scoate canalele Discovery din grilă.