Conferința Romanian Youth Focus 2012

0

Aflată la prima ediţie, Romanian Youth Focus 2012 este o conferinţă dedicată tinerilor şi brandurilor ale căror portofolii includ produse sau servicii pentru tineri, acest segment aflat în continuă mişcare şi atât de relevant pentru dezvoltarea pe termen mediu şi lung a brandurilor.

 

Piaţa de bunuri şi servicii adresate tinerilor este una dificilă din cauza puterii de cumpărare reduse a publicului pe care îl targetează, pe de o parte, respectiv a numeroaselor şi diferitelor segmente demografice care îl alcătuiesc şi a influenţei asupra cheltuielilor familiei pe care o au tinerii, pe de altă parte. În plus, adolescenţii şi tinerii adulţi sunt adesea cei care setează trendurile care sunt adoptate de celelalte grupuri demografice şi ei sunt cei care vor face obiectul acestui eveniment.

 

Romanian Youth Focus 2012 abordează aspecte esenţiale pentru profesioniştii care lucrează în marketing şi comunicare pentru branduri care targetează tinerii, fie că vorbim despre adolescenţi (14-21 ani) sau despre adulţi
(21-29 ani). De altfel, acest public ţintă este subiectul mai multor posibile segmentări demografice şi atitudinale, datorită caracterului său foarte eterogen.

 

Principalele teme care vor fi dezbătute în cadrul conferinţei sunt:

– Profilul tinerilor: atitudini, comportamente de consum, tipologii, trenduri

– Ce este relevant în comunicarea cu tinerii? Conţinut media, canale de comunicare, insight-uri

– Studii de caz şi cele mai bune practici din diferite domenii: tehnologie, servicii, modă, lifestyle, FMCG

 

Evenimentul este structurat în 4 paneluri, pe durata a două zile şi reuneşte profesionişti din mai multe zone de expertiză: cercetare de piaţă, sociologie şi psihologie, creaţie publicitară, strategie de marketing, digital media, entertainment ș.a.

 

Prima zi (joi, 13 decembrie) este compusă din două paneluri. În primul se va dezbate profilul tinerilor români, fiind oferite răspunsuri la câteva dintre întrebările pe care ni le punem în demersul nostru de a avea o comunicare eficientă cu ei: Cine sunt tinerii români? Ce atitudini şi comportamente de consum îi caracterizează? Ce valori au? În ce cred şi ce îi motivează?

 

La aceste întrebări vor răspunde: Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants), Prof. Univ. Dr. Vintilă Mihăilescu (şeful Catedrei de Sociologie a Facultăţii de Ştiinţe Politice din cadrul SNSPA),Alfred Dumitrescu (Managing Partner, Lighthouse Research & Marketing), Bogdan Theodor Olteanu (Managing Director, Borțun●Olteanu) şi Teo (Stand Up Comedian).

 

Cel de-al doilea panel al conferinţei continuă povestea despre tineri, de data aceasta punând accent pe punctele de contact şi elementele cheie în comunicarea cu aceştia, fie că vorbim despre cele mai relevante canale existente sau despre cele mai noi, despre comunităţile în care aceştia trăiesc şi activează sau despre ce se face bine şi ce nu în targetarea lor.

 

Invitaţii din acest panel sunt: Dan Vatcu (Owner, Quadrant Interactive), Ana-Maria Olaru (Senior Strategic Planner, Cohn&Jansen JWT), Mihaela Alexandru (Qualitative Research Director, 360 Insights) şiŞerban Alexandrescu (Managing Partner, Headvertising).

 

Cea de-a doua zi a conferinței (vineri, 14 decembrie) este la rândul ei structurată în două paneluri şi face trecerea de la aspectele teoretice din prima zi la studii de caz ale unor branduri care targetează tinerii.

 

Primul panel vine cu cele mai bune practici folosite de câteva branduri din diferite domenii de activitate în comunicarea cu tinerii români, prezentate de: Adrian Preda (Creative Director, MRM Worldwide România), Adina Militaru (Director de Marketing România & Bulgaria, Puma Sports), Adina Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research), Ştefan Pălărie (Head of Corporate Engagement, Şcoala de Valori), Radu Pilat (Managing Partner, Heist Industries) şi Mugur Pătrașcu (Managing Partner, iLeo).

 

Ultimul panel al conferinţei surprinde unele dintre cele mai interesante subiecte pentru tinerii români, fie că este vorba despre branduri, influenţatori, locuri sau conţinut media şi modul în care acestea pot fi folosite în comunicarea cu ei.

 

Vor acoperi aceste subiecte: Andrei Botescu (Pionier Pegas), Eugen Erhan şi Tudor Muscalu (Co-fondatori, Fredo & Pid’jin), Adina Antonie (PR Manager, Student din provincie), Vlad Mihai (Freelancer în ilustraţie şi graphic design) şi Sergiu Floroaia (Stand Up Comedian, Partener Sector 7).

 

Informaţii complete despre eveniment şi despre înscriere sunt disponibile pe site-ul oficial. Pentru toţi cei care se înscriu până la data de 30 noiembrie 2012 este disponibil un preţ de tip early bird.

 

Romanian Youth Focus 2012 este un eveniment organizat sub umbrela SMARK KnowHow. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, BIZ, The Industry, TATAIA, HotNews, Piata, Modern Buyer, Zumzi,
Retail-FMCG, Agrafa, Casa de Traduceri şi Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA şi UAPR şi susţinut de City Grill.