Consiliul Concurenţei schimbă modul de analiză a cazurilor din domeniul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice

”Consumatorii se orientează către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuşi să parcurgă pe jos maxim 1 km, pentru a achiziţiona medicamentele şi suplimentele alimentare de care au nevoie, arată un studiu al Consiliului Concurenţei. Ca urmare, autoritatea de concurenţă consideră că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piaţa comercializării produselor farmaceutice şi parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar şi al companiilor de pe această piaţă”, arată autoritatea de concurenţă.

În prezent, autoritatea defineşte piaţa geografică în cazul comerţului cu amănuntul de produse farmaceutice şi parafarmaceutice ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei ţintă.

În ultimii ani, însă, numărul de tranzacţii pe această piaţă a înregistrat o majorare semnificativă şi, în acelaşi timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km.

Astfel, în cadrul analizelor pe care urmează sa le facă, Consiliul Concurenţei va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei ţintă, în acest fel, adaptând modul de definire a pieţei relevante geografice la noul context.

Consiliul Concurenţei invită părţile interesate să trimită observaţii şi puncte de vedere privind la noua modalitate de definire a pieţei relevante geografice la adresa de e-mail , până la data de 15 ianuarie 2021.


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed