Construcția autostrăzii Moldovei începe din afara Moldovei

0

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că astăzi, 26 mai, a fost încărcată pe sistemul de licitații publice documentația pentru primul tronson din A7, autostrada Moldovei, adică sectorul dintre A3 (Dumbrava, de lângă Ploiești) și Buzău, pentru validarea de către Agenția Națională de Achiziții Publice.

 

După validarea de către ANAP, licitația va fi publică pe Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfăşurare a achiziţiilor publice (SICAP) pentru depunerea de oferte.

Licitație pentru construire

”Subliniez că licitația este pentru EXECUȚIA LUCRĂRILOR adică efectiv construire. Proiectul tehnic de execuție este deja făcut și este parte din documentația de licitație. Asta înseamnă că imediat după semnarea contractului, constructorul va putea intra în teren”, a spus Drulă. Practic, autostrada Moldovei începe din Ploiești, Muntenia, dacă excludem faptul că în prezent există  16 kilometri cu profit de autostradă pe centura municipiului Bacău.
Termenul de execuție a lucrărilor este de 20 de luni. Autostrada este împărțită în 3 loturi:
1) Nod Dumbrava pe A3 București – Ploiești -> Mizil: 21km
2) Mizil – Pietroasele: 28,35km
3) Pietroasele – Buzău: 13,90km
Sunt prevăzute 6 noduri rutiere, 42 de poduri/pasaje/viaducte, 4 parcări/spații de servicii și 2 centre de întreținere. Perdele forestiere de-a lungul întregii autostrăzi și stații de încărcare pentru vehicule electrice în spațiile de servicii.
Planșa cu sectorul de 63 km. dintre Ploiești (Dumbrava) și Buzău

Coloana vertebrală a Moldovei

A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320km de la Pașcani până la autostrada A3 București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. ”Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”, a spus Drulă.
„Drumul de mare viteză” Ploieşti – Paşcani a fost împărţit în patru secţiuni, Ploieşti-Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani. Valoarea estimată a contractelor pentru studiile de fezabilitate şi proiecte tehnice aferente celor patru secţiuni s-a ridicat la circa 111 milioane de lei.