Consumul de Media în UE

0

Studiul Mediascope Europe, urmăreşte schimbarea obiceiurilor de consum de media ale europenilor şi evolutia mediului online în general. Acesta a fost realizat, în februarie, în 28 de ţări, dintre care 13 – inclusiv România – au fost analizate în premieră.

 

Peste 50.000 de interviuri au fost realizate în ţările participante. Rezultatele studiului arată că 62% dintre gospodăriile europene deţin un desktop, 56% – un laptop şi 13% – un netbook. 9% dintre europeni au o tableta, iar 6% – un e-reader.

 

Mediul online a avut cea mai mare rată de creştere dintre toate sursele de informare, urmat de reviste, radio şi televiziune. Ziarele sunt singurul mediu care au înregistrat o scădere la nivel european faţă de 2010. Potrivit studiului, 426,9 milioane de dintre cele 652,1 milioane de cetăţeni adulti ai celor 28 de ţări europene incluse în studiu sunt online.

 

Europenii petrec, în medie pe săptămână, 16,8 ore în faţa televizorului, 14,8 ore online, 12,7 ore ascultând radioul, 4,6 ore citind ziarele şi 4 ore citind reviste.

 

Internetul joacă un rol important şi când vine vorba de cumpărături. Cei mai mulţi europeni cumpără online diverse bunuri şi servicii, cum ar fi: bilete de călătorie, aparatură electrică, vacanţe, produse şi servicii financiare şi maşini.

 

În ultimele şase luni, s-au cheltuit aproape 188 de miliarde de euro, pe achiziţii online. În medie, un european a cheltuit 13 euro pentru fiecare tranzacţie. Datele studiului sunt valabile pentru intreaga Europă, iar informatiile pentru România vor fi anunţate pe 19 iunie.

 

ACCESUL GOSPODĂRIILOR EUROPENE LA TEHNICĂ IT

62% deţin un desktop
56% deţin un laptop
13% deţin un netbook
9% deţin o tabletă
6% deţin un e-reader

 

CONSUMUL DE MEDIA ÎN EUROPA

televizor – 16,8 ore/săptămână
Internet – 14,8 ore/săptămână
radio – 12,7 ore/săptămână
ziare – 4,6 ore/săptămână
reviste – 4 ore/săptămână

sursa: Studiul Mediascope Europe