Contractul pentru construirea unui nou terminal la Aeroportul Iaşi, semnat / Traficul aerian nu va fi afectat pe durata lucrărilor

0

Construcţia noului terminal, dar şi extinderea parcării auto vor fi realizate de compania STRABAG, în asociere cu alte firme, iar investiţia va fi asigurată din bani europeni. 

Firma STRABAG are la dispoziţie 16 luni pentru finalizarea proiectului, din care patru luni pentru proiectare şi 12 luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor. 

Valoarea totală a proiectului este de 447,27 milioane de lei cu TVA. Termenul de finalizare a noului terminal T4 este luna decembrie 2023. 

În urma lucrărilor, Aeroportul Iaşi va beneficia de un terminal având o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri pe an. În perioadele de vârf, T4 va putea să asigure realizarea formalităţilor pentru 950 de pasageri pe oră. Vor exista şapte porţi pentru Plecări şi trei porţi pentru Sosiri, iar îmbarcarea pasagerilor se va face prin poduri suspendate. 

Viitorul terminal va fi construit pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), şi va avea o suprafaţă desfăşurată de 31.210 mp, pe o lungime de 200 de metri şi o adâncime de 50 de metri. T4 va fi ridicat în continuarea terminalului T3, şi va fi legat de acesta printr-o galerie. 

Prezent la evenimentul semnării contractului, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a afirmat că noul terminal va atrage după sine prezenţa mai multor companii aeriene la Iaşi şi implicit o creştere a numărului de destinaţii. 

„Un aeroport nou va contribui la dezvoltarea Iaşiului, dar şi a întregii regiuni, pentru că ne va oferi mobilitatea de care mediul de afaceri are nevoie, până când vom avea la dispoziţie şi o autostradă care să ne lege de vestul ţării şi de Europa. Pe lângă consolidarea relaţiilor de business, modernizarea aeroportului va reprezenta un câştig pentru turişti, dar şi pentru cei din diaspora”, a declarat şeful CJ Iaşi, Costel Alexe. 

La rândul său, directorul general al Aeroportului Iaşi Romeo Vatră a afirmat că traficul ridicat înregistrat în ultimele două luni arată că extinderea infrastructurii devine o necesitate. 

Johann Andreas Poelzl, Managing Director STRABAG susţine că lucrările se vor realiza sub trafic permanent. 

„Aceasta va fi o provocare pentru noi, deoarece trebuie să avem grijă să nu periclităm sau să întrerupem funcţionarea aeroportului. Deja am demarat discuţii pentru reorganizarea zonei de parcare existente, care se află pe amplasamentul viitorului terminal”, a declarat Johann Andreas Poelzl.