COŞMARUL ŞOFERILOR: cauciucurile de iarnă, şi obligatorii, şi mai scumpe

Distribuitorii mărcilor Michelin şi Goodyear vor majora începând cu 1 septembrie preţurile la toate tipurile de anvelope, în medie cu 7-10%, au declarat pentru MONEY.ro surse din piaţă. Motivul constă în creşterea costurilor la materia primă. Oficialii Michelin România susţin însă că „pe moment, nu s-a luat în discuţie majorarea preţurilor”. Producătorul de anvelope, care deţine trei fabrici în România-două la Zalău şi una la Floreşti, comercializează exclusiv prin distribuitori.

 

În ceea ce priveşte preţurile produselor Goodyear , oficialii Goodyear Tire & Rubber Co au declarat, odată cu prezentarea datelor financiare pentru al doilea trimestru al acestui an, că anticipează o creştere a costurilor la materiile prime pentru perioada care a mai rămas din 2011 cu peste 30 de procente, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceştia au mai explicat că preţurile la anvelope nu pot fi influenţate decât de creşterea preţurilor la materiile prime, compania dezvoltând programe specifice de reducere a costurilor care să compenseze creşterea costurilor la materiile prime. „În primele trimestre ale acestui an, Goodyear a compensat peste aşteptări această creştere continuă a preţului la materiile prime printr-un raport îmbunătăţit preţ / mix de produs, urmând ca şi în perioada următoare să continue îmbunătăţirea acestui raport. Reprezentanta locală a Goodyear face parte din subsidiara Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, acţiunile de pe piaţa locală fiind în linie cu cele adoptate la nivelul întregii regiuni şi în acord cu planul în 4 puncte de reducere a costurilor adoptat la nivelul Goodyear Tire & Rubber Company”, au precizat oficialii companiei.

 

Goodyear estimează o creştere a pieţei de profil, atât în România, cât şi pe celelate pieţe unde societatea este activă. “Pentru România ne aşteptăm la o creştere în linie cu evoluţia redresării economice la nivelul întregii regiuni din care facem parte”, a declarat Ovidiu Bălan, Director General al Goodyear Dunlop Tires România. În Europa, segmentul anvelopelor de turisme pentru înlocuire se aşteaptă să crească cu 4 până la 6 procente, echiparea originală pe segmentul de anvelope pentru turisme cu 4 până la 8 procente, volumul de anvelope de înlocuire pe segmentul comercial este apreciat la o creştere de 7 până la 11 procente, iar echiparea originală pe segmentul comercial este apreciat cu o creştere de până la 50 de procente.

 

Modificarea preţurilor la anvelope vine în contextul în care Guvernul a decis anul trecut că, de la 1 noiembrie anul curent, toţi posesorii de autoturisme sunt obligaţi să-şi echipeze vehiculele cu cauciucuri de iarnă sau all season.În caz contrar, amenzile ajung până la 1.340 de lei.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed