Coşmarul şoferilor: Se pregăteşte o revoluţie în traficul rutier

0

Dar lucrurile nu se opresc aici. Circulaţia cu un autoturism în marile oraşe europene va costa mai mult şi va fi mai anevoioasă. Europa vrea mai puţine maşini pe străzile marilor oraşe. De la taxe de acces în centrele oraşelor, malluri cu locuri de parcare limitate, zone verzi unde au acces doar maşinile electrice şi hibride, zone pietonale din ce în ce mai extinse sisteme de car-sharing, semafoare sincronizate pentru ca pietonii să
nu se grăbească prea tare la traversare, viaţa şoferilor va deveni din ce în ce mai grea.

Comisia Europeană a propus deja interzicerea circulaţiei autovehiculelor care folosesc benzină şi motorină în centrele marilor oraşe europene până în anul 2050. În unele oraşe din Franţa, circulaţia automobilelor mai vechi de 12 ani va fi interzisă de anul viitor. În Norvegia se discută serios despre un proiect de lege privind interzicerea comercializării maşinilor alimentate cu benzină, motorină sau GPL în, începând cu anul 2015. Până şi legendarele Autobahn nu scapă de restricţii. Verzii din Germania doresc să impună o limită de viteză de 120 km/h pe anumite porţiuni din celebra Autobahn, chiar la Porsche şi Mercedes acasă.

 

 

Şoferii, daţi afară din marile oraşe europene

 

Capitalele europene vor avea tot mai multe zone pietonale, iar locuitorilor li se vor oferi din ce în ce mai multe alternative la „clasicul” automobil.

Dacă în Statele Unite autorităţile încearcă o sincronizare cât mai eficientă a semafoarelor pentru fluidizarea traficului, iar firmele de software scot aplicaţie după aplicaţie pentru a veni în ajutorul şoferilor, Europa vrea mai puţine maşini pe străzile marilor capitale ale vechiului continent.

În Londra şi Stockholm, şoferii trebuie să plătească o taxă specială în momentul în care intră în zonele ultracentrale.

Zeci de oraşe din Germania au zone „verzi” unde doar automobilele cu emisii CO2 reduse au acces. Munchen, Viena şi Copenhaga au tot mai multe zone pietonale după ce autorităţile au închis pentru automobile numeroase artere, sau pieţe ale oraşelor.

Paris şi Barcelona încurajează mersul pe bicicletă prin programele de închiriere (bike-sharing). Şi programele de car-sharing devin populare în metropolele europene. Toate aceste măsuri sunt corelate cu un preţ al carburanţilor tot mai ridicat, fapt ce face din şofatul prin marile oraşe europene o experienţă  din ce în ce mai neplăcută

În oraşele unde traficul rutier era la un nivel foarte ridicat, autorităţile transformă metropolele în „paradisuri pentru iubitorii de plimbări”, spune Lee Schipper, specialist în domeniul transporturilor şi profesor la universitatea britanică Stanford.

Elveţia – paradis pentru pietoni, infern pentru şoferi

Elveţienii sunt şi mai drastici cu şoferii. Multe pasaje subterane sau pasarele din Zurich au fost dezafectate, iar şoferii se confruntă cu semafoare tot mai „neprietenoase”. Administraţia locală care se ocupă cu sincronizarea semafoarelor a crescut intervalul la care conducătorii auto au culoarea verde. Pietonii nu trebuie să aştepte mai mult de 20 de secunde pentru a traversa. Mai mult decât atât, pe străzile din Zurich apar tot mai multe semafoare, unele în zone care nu necesită astfel mijloace de semnalizare.

Şi dacă asta nu îi descurajează pe şoferi, vatmanii tramvaielor au posibilitatea de a schimba culoarea semaforului în favoarea lor. În alte zone centrale, limita de viteză a fost redusă la maximum, semnele de circulaţie au fost eliminate în totalitate, astfel că pietonii pot traversa în orice moment şi în orice zonă  de acest fel.

Andy Fellmann, şeful departamentului  de planificare al traficului din Zurich savurează imaginea maşinilor blocate într-un cârd de pietoni şi biciclişti pe o stradă devenită între timp zonă pietonală, scrie jurnalistul de la New York Times. 91 % din parlamentarii elveţieni merg cu tramvaiul la serviciu.

Mall-urile nou contruite au un număr limitat de locuri de parcare, astfel că vizitatorii preferă să vină la cumpărături cu mijloacele de transport în comun.

Bucureştiul vrea să pună taxă de acces în centrul oraşului

Bucureştiul ar putea copia modelul londonez de acces în zona centrală a orașului. Mai exact, şoferii bucureşteni ar putea fi obligaţi la un moment dat să achite o taxă pentru a putea circula prin centrul Capitalei.

Primăria Capitalei va lua o asemenea măsură dacă traficul rutier din zona centrală va depăși capacitatea infrastructurii existente, scrie B365.ro.

Traversarea Capitalei prin zona centrală ar putea deveni costisitoare pentru şoferii bucureşteni. Dincolo de preţul carburanţilor, în continuă creştere, şoferii ar putea avea de achitat în plus şi o taxă suplimentară de acces în centrul oraşului. Aceeaşi măsură va fi luată şi în cazul parcărilor din centrul Capitalei, pentru care municipalitatea ar putea impune o taxă diferenţiată faţă de cele din alte zone.

 

 

Francezii vor să interzică circulaţia maşinilor mai vechi de 12 ani

Francezii vor să circulaţia maşinilor fabricate înainte de 2000 în suburbia Seine Saint Denis din Paris începând cu anul viitor, urmând ca în viitorul nu foarte îndepărtat, restricţia să cuprindă mai toată Franţa

Ministerul Mediului vrea să extindă restricţia, deocamdată în fază de experiment, în alte 7 oraşe din Franţa: Paris, Clermont Ferrand, Lyon, Aix en Provence, Grenoble, Bordeaux şi Nice. Comunitatea din Saint Denis va fi însă pionierul acestei iniţiative. Presa franceză spune că nu se cunosc detaliile acestui proiect, dar că municipalitatea trebuie ca până în 2012 să reuşească să pună la punct toate amănuntele pentru ca circulaţia
autovehiculelor fabricate înainte de anul 2000 să fie interzisă.

Preşedintele Autoclubului francez, Christian Girnondeau, este sceptic în ceea ce priveşte proiectul Ministerului Mediului din Franţa: „Sunt încă foarte multe maşini fabricate înainte de anul 2000 care circulă pe drumurile din Franţa. Faptul că oameniii care nu au bani să-şi cumpere o maşină mai nouă nu vor avea dreptul să circule, mă îngrijorează.”

 

 

CE: Maşinile pe benzină şi diesel, interzise în oraşele europene până în 2050

 

Comisia Europeană propune interzicerea circulaţiei autovehiculelor care folosesc benzină şi motorină în centrele marilor oraşe europene până în anul 2050. Iniţiativa a fost înaintată  de comisarul pe probleme de transport la Comisia Europeană Siim Kallas.

Comisia Europeană speră că în acest mod emisiile de dioxid de carbon vor scădea cu 60%  şi dependenţa de petrol  a Europei va fi mai mică.  De asemenea, se urmăreşte ca majoritatea călătoriilor care se întind pe o distanţă mai mică de 305 kilometri să se facă cu trenul.

„Competitivitatea sistemului de transport este vitală pentru Uniunea Europeană, pentru creşterea economică, pentru piaţa muncii şi pentru confortul oamenilor” a spus comidsarul european pe probleme de transport Siim Kallas.

Comisia Europeană îşi propune ca 50% din parcul auto din Europa să fie format  din maşini cu zero emisii de CO2 până în 2030, iar până în anul 2050 toate maşinile ce funcţionează pe benzină sau motorină să fie interzise în marile oraşe europene.

Se are în vedere înfiinţarea unui sistem centralizat de transport în Europa (Single European Transport Area) care să lege toate aeroporturile  de principalele linii feroviare atât pentru transportul de persoane cât ţi pentru cel de marfă.

Norvegienii se grăbesc. Vor să interzică comercializarea maşinilor pe benzină, motorină sau GPL începând cu 2015

În Norvegia se discută serios despre un proiect de lege privind interzicerea comercializării maşinilor alimentate cu benzină, motorină sau GPL în, începând cu anul 2015.

Maşinile-hibrid şi cele alimentate cu benzină, motorină sau GPL aflate deja în circulaţie nu vor fi afectate.

Ministrul de Finanţe norvegian, Kristin Halvorsen, a spus că trendul „verde” în industria auto este accelerat de criza economică.

„Criza financiară a provocat multe probleme constructorilor auto. Pe lângă asta, mulţi jucători din industrie trebuie să ţină cont şi de tendinţele climatice atunci când se gândesc la viitor. De aceea trebuie să ne gândim serios la acest lucru, a declarat ministrul norvegian pentru Reuters.

Norvegia are o populaţie de 5 milioane de locuitori, nu este membră a Uniunii Europene şi se află pe locul 6 în topul mondial al exportatorilor de petrol.

 

Până în 2015 fiecare automobil trebuie să aibă sistem eCall, un dispozitiv de 100 euro

Sistemul eCall trebuie să fie instalat şi pe deplin funcţional, până în 2015, în toată Uniunea Europeană, dar şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia, un dispozitiv de alertare a numărului european de urgenţă 112, amplasat în autovehicul, costând aproximativ o sută de euro.

Toate statele membre UE sunt obligate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate şi netaxându-le.

Comisia Europeană (CE) a adoptat joi prima măsură vizând să garanteze că, până în 2015, automobilul fiecărui cetăţean UE să poată apela serviciile de urgenţă în locul şoferului în cazul în care este victima unui accident grav.

În caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgenţă 112 şi comunică serviciilor de urgenţă locul în care se află vehiculul. O recomandare a Comisiei, adoptată la 8 septembrie 2010, solicita statelor membre să se asigure că operatorii reţelelor de telefonie mobilă îşi modernizează infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în mod eficient serviciilor de urgenţă.

 

Nemţii vor să pună limită de viteză pe autostrăzi


După ce au câştigat alegerile din landul Baden-Wuerttemberg, Verzii din Germania doresc să impună o limită de viteză de 120 km/h pe anumite porţiuni din celebra Autobahn, chiar la Porsche şi Mercedes acasă.

Partidul Verde vrea să impună aceste limite pe tronsoane din Autobahn din landul Baden-Wuerttemberg, chiar acolo unde constructorii Porsche şi Mercedes Benz au cartierul general. Astfel, verzii speră să reducă emisiile de CO2. De asemenea, ecologiştii vor încuraja dezvoltarea unor autovehicule mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil şi vor introducă taxe mai mari pentru automobilele cu emisii CO2 ridicate, dar şi facilităţi fiscale pentru cei care deţin automobile mai „ecologice”.

Mult mulţi km/h, dar mai puţine victime

Germania este singura ţară din Europa care nu a impus o limită generală de viteză pe autostradă. Sofatul a făcut pe Autobahn în 2010 cele mai puţine victime, din ultimii patruzeci de ani. Celebra Autobahn măsoară în prezent peste 13.000 km. În prezent, nu există limită de viteză pe o porţiune de 65% din autostrăzile din Germania.

Nemţii  beneficiază de una dintre cele mai dense reţele de autostrăzi din lume, situându-se pe locul al treilea, după Statele Unite şi China.

Conform Institutului de Statistică (Destatis), şofatul a făcut cele mai puţine victime pe şoselele germane, din ultimii patruzeci de ani. În 2009 au murit 4.200 de oameni în traficul rutier. Iar anul trecut, au fost înregistrate 3.657 de accidente rutiere mortale.

Diferenţa însă faţă de anul 1970 este uriaşă. 19.000 de oameni şi-au pierdut atunci viaţa în trafic, deşi pe vremea aceea atât caii putere cu care erau dotate maşinile, dar şi numărul kilometrilor de autostradă erau semnificativ mai puţini.

Limita de viteză pe care vor să o impună verzii din Germania se situează sub jumătate din viteza maximă pe care o au aproape toate modelele Porsche.

Traficul din Baden-Wuerttemberg este responsabil pentru 30% din emisiile de CO2 din regiune. Industria auto trebuie să contribuie şi ea la reducerea poluării”, a spus Winfried Kretschmann de la Partidul Verde

Mercedes nu vrea limită de viteză pe Autobahn

Faptul că noi construim maşini capabile să atingă viteze ridicate  reprezintă un argument pentru clienţii noştri din alte ţări. Nu dorim limite de viteză pe anumite secţiuni din Autbahn”, a spus CEO-ul Daimler Benz Dieter Zetsche.

România – COŞMARUL ŞOFERILOR: cauciucurile de iarnă, şi obligatorii, şi mai scumpe

De la 1 septembrie, anvelopele vor fi mai scumpe. Începând din noiembrie, echiparea autoturismelor cu anvelope de iarnă sau all season este obligatorie!

Distribuitorii mărcilor Michelin şi Goodyear vor majora începând cu 1 septembrie preţurile la toate tipurile de anvelope, în medie cu 7-10%, au declarat pentru MONEY.ro surse din piaţă. Motivul constă în creşterea costurilor la materia primă. Oficialii Michelin România susţin însă că „pe moment, nu s-a luat în discuţie majorarea preţurilor”. Producătorul de anvelope, care deţine trei fabrici în România-două la Zalău şi una la Floreşti, comercializează exclusiv prin distribuitori.

În ceea ce priveşte preţurile produselor Goodyear , oficialii Goodyear Tire & Rubber Co au declarat, odată cu prezentarea datelor financiare pentru al doilea trimestru al acestui an, că anticipează o creştere a costurilor la materiile prime pentru perioada care a mai rămas din 2011 cu peste 30 de procente, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceştia au mai explicat că preţurile la anvelope nu pot fi influenţate decât de creşterea preţurilor la materiile prime, compania dezvoltând programe specifice de reducere a costurilor care să compenseze creşterea costurilor la materiile prime. „În primele trimestre ale acestui an, Goodyear a compensat peste aşteptări această creştere continuă a preţului la materiile prime printr-un raport îmbunătăţit preţ / mix de produs, urmând ca şi în perioada următoare să continue îmbunătăţirea acestui raport. Reprezentanta locală a Goodyear face parte din subsidiara Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, acţiunile de pe piaţa locală fiind în linie cu cele adoptate la nivelul întregii regiuni şi în acord cu planul în 4 puncte de reducere a costurilor adoptat la nivelul Goodyear Tire & Rubber Company”, au precizat oficialii companiei.

Goodyear estimează o creştere a pieţei de profil, atât în România, cât şi pe celelate pieţe unde societatea este activă. “Pentru România ne aşteptăm la o creştere în linie cu evoluţia redresării economice la nivelul întregii regiuni din care facem parte”, a declarat Ovidiu Bălan, Director General al Goodyear Dunlop Tires România. În Europa, segmentul anvelopelor de turisme pentru înlocuire se aşteaptă să crească cu 4 până la 6 procente, echiparea originală pe segmentul de anvelope pentru turisme cu 4 până la 8 procente, volumul de anvelope de înlocuire pe segmentul comercial este apreciat la o creştere de 7 până la 11 procente, iar echiparea originală pe segmentul comercial este apreciat cu o creştere de până la 50 de procente.

Modificarea preţurilor la anvelope vine în contextul în care Guvernul a decis anul trecut că, de la 1 noiembrie anul curent, toţi posesorii de autoturisme sunt obligaţi să-şi echipeze vehiculele cu cauciucuri de iarnă sau all season.În caz contrar, amenzile ajung până la 1.340 de lei.

Numărul maşinilor aflate în circulaţie la nivel mondial a depăşit 1 miliard

Numarul masinilor aflate in circulatie la nivel mondial a depasit bariera psihologica de 1 miliard de unitati, majorandu-se de la 0,98 miliarde in 2009, la 1,015 miliarde in 2010.

Avansul de 3,6% reprezinta cel mai mare progres anual din anul 2000 incoace, iar majorarea cu 36,5 milioane unitati este a doua cea mai mare crestere din istorie. China a generat jumatate din aceasta crestere, numarul masinilor aflate in circulatie crescand anul trecut cu 27,5% sau 16,8 milioane unitati, si ajungand la 78 milioane. Cu aceasta ocazie, China a trecut pe locul doi la nivel mondial, depasind Japonia, tara in tare circula 73,9 milioane masini.

Daca raportam numarul masinilor la populatie ajungem la un raport de 1/7, insa diferentele dintre tari sunt foarte mari. Astfel, in SUA circula 240 milioane masini la o populatie de 310 milioane locuitori, raportul fiind de 1/1,3. Urmeaza Italia cu 1/1,45, apoi Franta, Japonia si UK cu circa 1/1,7. In China, raportul este de 1/17,2, iar in India de 1/56, cele doua tari cumuland mai mult de o treime din populatia globului.

Ford se gândeşte deja la reducerea capacităţii de producţie

Ţările europene trebuie să colaboreze pentru a reforma industria şi pentru a reduce capacitatea de producţie, dacă vor să înregistreze o recuperare a sectorului comparabilă cu cea din SUA, a declarat şeful Ford Europa, Stephen Odell.

„Industria auto din SUA s-a realiniat după recesiune şi este acum mai flexibilă şi mai puternică, iar acest lucru trebuie să se întâmple şi în Europa, unde există capacitate în exces de circa 35%. Este nevoie de o reformă pan-europeană, pentru că în timpul crizei ţările şi-au protejat companiile”, a spus

Odell, într-un discurs la un summit al sectorului auto organizat de Asociaţia Producătorilor şi Dealerilor Auto din Marea Britanie.

Profitabilitatea constructorilor auto americani a crescut în ultimele luni, după ce în ultimii patru ani vânzările acestora au scăzut. Evoluţia pozitivă a fost susţinută de reducerea capacităţii şi numărului de angajaţi.

„Recuperarea economiei europene va fi foarte, foarte lentă, iar această situaţie va fi valabilă şi pentru sectorul auto. Capacitatea de producţie prea mare este problema şi nu cred că ar putea fi rezolvată prea curând”, a afirmat directorul general al Ford Europa.

Cheltuielile scăzute de consum în Europa şi Statele Unite, precum şi perturbările în livrările de componente din Japonia, au afectat producătorii auto, care se bazează tot mai mult pe pieţele emergente, între care China şi Rusia, pentru a creşte vânzările.

Odell şi-a exprimat îngrijorarea în privinţa intenţiilor Comisiei Europene de a limita, până în 2050, doar la autovehiculele electrice dreptul de a circula în centrul oraşelor. Propunerea vizează înjumătăţirea traficului de autovehicule pe bază de combustibili fosili în centrele urbane până în 2030 şi excluderea maşinilor pe benzină şi motorină din 2050.

„Dacă numai o parte din acest proiect devine realitate, va trebui să discutăm despre cum vom concedia mii şi poate chiar milioane de angajaţi”, a spus Odell.

 

Sursa foto: roadragingfoodie.com