Costurile destrămării spaţiului Schengen. Măsură fără precedent a Comisiei Europene

0

 

 

În spaţiul Schengen există în jur de 443 de aeroporturi, prin care tranzitează anual circa 1,2 miliarde de pasageri, potrivit ACI Europe, din care fac parte Aena, Aeroports de Paris şi Fraport.

 

 

„Impactul imediat ar fi niveluri fără precedent de aglomeraţie şi perturbări de trafic, cu potenţiale efecte de extindere în întreaga reţea de aeroporturi europene“, a declarat Olivier Jankovec, directorul ACI Europe, într-un comunicat. Un alt efect ar fi prelungirea duratei călătoriilor, întrucât aeroporturile nu vor mai putea garanta păstrarea intervalelor dintre escale, în prezent cele mai scurte fiind de 45 de minute.

 

 

În comunicatul emis miercuri, ACI Europe face apel la menţinerea spaţiului Schengen şi salută eforturile Comisiei Europene de a întări frontierele externe ale Uniunii, dar atrage atenţia că guvernele vor trebui să asigure o prezenţă suplimentară a poliţiştilor de frontieră pe aeroporturi.

 

 

Perspectiva colapsului spaţiului Schengen — zona de liberă circulaţie fără paşaport din Europa — îi îngrijorează pe directorii generali ai celor trei producători auto deoarece înăsprirea controalelor de frontieră ar putea de asemenea afecta traficul de bunuri. „Dezmembrarea spaţiului Schengen ar fi îngrozitoare pentru noi”, le-a declarat jurnaliştilor şeful Opel, Karl-Thomas Neumann.

 

 

Acesta a adăugat că Opel depinde de transportul neîngrădit de bunuri şi componente de la fabricile din Germania, Spania, Polonia, Marea Britanie şi Italia. Bernhard Mattes, şeful operaţiunilor Ford din Germania, a afirmat că orice restricţii privind traficul de bunuri în Europa ar putea afecta semnificativ producţia.

 

 

„Avem fabrici în Germania, România, Spania şi Marea Britanie. Sistemul nostru logistic prevede livrarea la timp a produselor de care au nevoie fabricile noastre. Aceasta este baza eficienţei producţiei în Europa şi desigur vrem să o menţinem”, a explicat Bernhard Mattes.