Criza pe piaţa auto de lux: vânzările Ferrari plus 180%, Mercedes minus 60 de procente

0

Dacă pariam la începutul anului că importatorul Ferrari va vinde maxim una sau două supersportive în 2010 pe piaţa din România probabil că în acest moment încă plăteam din datorie. 

Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) valabile pentru primele cinci luni din 2010 ne arată o situaţie greu de crezut: Ferrari a vândut cu 180% mai mult decât în perioada similară din 2009. Mai exact anul trecut  Forza Rossa vindea 5 unităţi până în luna mai, în timp ce anul acesta a comercializat 14 Ferrari.

Chiar şi Lamborghini a vândut un autoturism în 2010 pe piaţa locală, cifră înregistrată şi de Maserati care înregistrează o scădere de 83.3% faţă de primele cinci luni din 2009 când vindea 6 autoturisme.

Vânzările Bentley au scăzut cu 66.7% dar chiar şi aşa trei români cumpărat un autoturism produs de exclusivista firmă britanică aflată în portofoliul VW.

Jaguar  a convins doar 9 clienţi până acum şi înregistrează o scădere de 47.06% faţă de anul trecut, în timp ce Lexus a comercializat 24 de unităţi în perioada ianuarie-mai 2010, mai puţin cu 54,7% faţă de perioada similară din 2009.

Teutonii germani încep să se resimtă

Celebrele branduri premium germane – Audi, BMW şi Mercedes – contabilizează scăderi semnificative ale vânzărilor în perioada ianuarie-mai 2010.

Mercedes a vândut în primele cinci luni ale anului trecut 897 autoturisme, în timp ce în perioada similară din acest an doar 350 de români au ales acest brand. Scăderea vânzărilor este una majoră: 60.98%

Nici importatorul Audi nu se simte foarte bine: cu 372 unităţi vândute în primele cinci luni din 2010 scăderea înregistrată este de 50%.

BMW stă ceva mai bine: – 9.78% dar faţă de cei doi competitori direcţi a vândut mai puţin din perspectiva volumului şi astfel a reuşit obţinerea unui procent mai bun. În primele cinci luni din 2009 bavarezii vindeau pe piaţa locală 583 unităţi ( Mercedes 897 unităţi – Audi 774 autoturisme), iar în perioada similară din  2010 s-au vândut 526 autoturisme BMW în România.

Firmele premium suedeze pe minus

Situaţia nu e foarte bună nici pentru Volvo şi Saab.  În cazul primei companii scăderea înregistrată în primele cinci luni ale acestui an este de 52.71%.

Saab pierde şi mai mult cu o scădere de 67.65% şi 11 autoturisme vândute pe piaţa locală.

Producătorii niponi nu prea au succes

Infiniti a vândut în primele cinci luni din 2010 doar 11 unităţi, în scădere cu 8.33% faţă de perioada similară din 2009.

Lexus a reuşit să convingă 24 de clienţi, dar scăderea faţă de 2009 este de 54.72 procente.

Lux la clasa mini

Şi aici cifrele de vânzări sunt pe minus. Smart e în scădere cu 31.82% faţă de anul trecut, în timp ce MINI a vândut doar 27 de unităţi şi trece în contabilitate o scădere de 43.75 procente faţă de anul trecut când reuşea să convingă 48 de clienţi.

Zero vânzări

La acest capitol punctează Aston Martin, Rolls Royce, Morgan, şi Maybach. Nici în primele cinci luni din 2009 vânzările acestor branduri nu erau spectaculoase: cu excepţia Maybach restul producătorilor au vândut fiecare câte un exemplar.

Citeşte şi

Topul prăbuşirii pieţei auto: vezi ce maşină de import a pierdut 78% la vânzări

Piaţa autoturismelor noi ţine România pe ultimul loc din UE şi în mai