Cronică de concert: Drogul Alternosfera şi dependenţa instantanee

După o coadă de o jumătate de oră, odată intraţi în club, ne-am înghesuit unii în alţii până la nivelul la care nu mai aveam loc nici măcar ca să ridicăm paharele sau ţigările la gură. Ceea ce poate e neplăcut pentru spectatori, însă pentru basarabenii de la Alternosfera nu poate fi decât un compliment imens: ca oamenii să se îmbulzească să te vadă, în ciuda faptului că nu mai au loc nici să respire, asta înseamnă că trupa ta chiar contează.

Am aşteptat o oră şi jumătate pentru ca Marcel Bostan, vocalul trupei, şi ai lui să îşi facă apariţia pe scenă, la 22.30. Publicul era deja la limita răbdării, dar când luminile s-au aprins şi Alternosfera a intrat pe scenă, atmosfera a luat foc. Aşa cum s-au încins şi boxele pe „Muta”, „Flori de mai”, „Închisoarea albă”, „Femeia nordică”, „Ploile nu vin”, „O lume la picioare”, Wamintirile” (cântată şi la bis), piese mai vechi sau nou-nouţe, de pe cel mai recent album, „Virgula”. Totul, cântat de public într-un cor asurzitor, într-o ploaie de aplauze şi strigăte. Plus cireaşa de pe tort – grupul vesel mai din spate, care ne-a făcut seara chiţăind fericit în fiecare pauză: „Binee, Marcelicăăă!”. 🙂

Versuri pline de emoţie, un sunet bun şi o voce impecabilă, sunând aproape identic cu înregistrările, ceea ce e o performanţă tare rară pe scenele româneşti. Un concert în forţă, energic, în care melodiile au curs una după alta, nelăsând publicul să se „răcească”. Singura lipsă pe care am resimţit-o a fost, poate, comunicarea cu fanii, care a fost sublimă, dar a lipsit cu desăvârşire. La câtă dragoste şi entuziasm a transmis publicul, poate ar fi meritat mai mult decât un simplu „Bună seara” şi „Mulţumim”. Dar timpul nu e pierdut.

În concluzie, dacă nu ai încercat un concert live Alternosfera până acum, recomandarea noastră e să îl pui pe „to do list”. Poate vei avea mai mult noroc ca noi şi vei nimeri un club mai încăpător. Poate nici nu va fi nevoie să aştepţi o oră şi jumătate peste ora anunţată. Dar chiar şi aşa, tot merită. Artiştii basarabeni vin cu un suflu nou, cu multă energie şi cu piese care nu îţi vor mai ieşi prea uşor din cap după aceea. Un drog sonor de care garantăm dependenţa chiar de la primul concert.

Alternosfera – „Wamintirile” live, club Fabrica, 5 octombrie 2012

Credit foto: Alternosfera

Ultimele Articole