Guvern: CSAT a avizat de trei ori, până în prezent, privatizarea CFR Marfă

0

„Cu sau fără competenţe, CSAT a avizat de trei ori până acum privatizarea CFR Marfă. În 2011, 2012 şi 2013 s-au dat avize ale CSAT în legătură cu această privatizare”, afirmă Zaharescu, potrivit unui comunicat.

 

Totodată, el reia „recomandarea ca purtătorul de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale să nu comunice în numele CSAT, precum şi de a trata cu seriozitate şi responsabilitate acest subiect, care trebuie abordat în interes public”.

 

Zaharescu mai reaminteşte faptul că, în şedinţa de Guvern de miercuri, a fost aprobată finalizarea negocierilor privind privatizarea CFR Marfă, iar acestea au fost transmise către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării în vederea unei poziţii.

 

„Guvernul României nu poate considera că această poziţie a fost exprimată astăzi, prin intermediul comunicatului transmis de Administraţia Prezidenţială, sub semnătura domnului Bogdan Oprea”, afirmă Zaharescu.

 

El susţine că Guvernul României aşteaptă în continuare convocarea CSAT de către preşedintele României şi formularea unei poziţii cu privire la finalizarea negocierilor pentru privatizarea CFR Marfă.

 

Purtătorul de cuvânt al Guvernului reaminteşte, totodată, „că neformularea unei poziţii a CSAT se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei CFR Marfă”.

 

Preşedinţia a afirmat anterior că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitaţie.

 

Totodată, preşedintele i-a cerut premierului Victor Ponta, care deţine funcţia de ministru interimar al Transporturilor, să nominalizeze trei contracte de privatizare care, potrivit domniei sale, au primit avizul CSAT.

 

„De la intrarea în vigoare a Legii nr. 415 din 27 iunie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării şi până în prezent, CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea procesului de licitaţie, acest lucru neintrând în atribuţiile CSAT. Preşedintele României, domnul Traian Băsescu, îl invită pe ministrul interimar al Transporturilor şi prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, să nominalizeze cele trei contracte de privatizare care, potrivit domniei sale, au primit avizul CSAT. De asemenea, ministrul interimar al Transporturilor şi prim-ministru al Guvernului României, domnul Victor-Viorel Ponta, este invitat să-şi asume responsabilitatea care decurge din funcţiile pe care le îndeplineşte în derularea privatizării companiei CFR Marfă SA”, se arată într-o precizare a purtătorului de cuvânt al şefului statului, Bogdan Oprea, postată vineri pe site-ul Preşedinţiei.

 

El mai susţine că preşedintele Băsescu îi cere premierului Ponta să depună toate eforturile necesare pentru ca privatizarea CFR Marfă să nu se transforme într-un eşec „de tipul Oltchim”, care ar „afecta grav” şi salariaţii şi compania CFR Marfă SA şi economia naţională.

 

Premierul Victor Ponta a anunţat joi, la Sibiu, că este decis să readucă pe profit compania CFR Marfă, chiar dacă CSAT nu va aviza privatizarea, situaţie în care şeful Executivului a spus că această companie va fi condusă de un manager privat şi va fi restructurată.

 

„Nu facem privatizarea, planul B – manager privat, restructurarea companiei şi încercarea de a o aduce acolo unde era în 2008, adică pe profit, înainte să fie fraudată de PDL”, a punctat Ponta.

 

Premierul a reiterat faptul că CSAT are competenţe în a aviza privatizarea CFR Marfă.

 

Schimbul de replici între Preşedinţie şi Guvern, prin intermediul celor doi purtători de cuvânt, Bogdan Oprea şi Andrei Zaharescu, s-a intensificat după ce miercuri Executivul a aprobat hotărârea privind privatizarea CFR Marfă şi a anunţat că va transmite actul normativ spre avizarea CSAT. Drept răspuns, Preşedinţia a susţinut că ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe pe contractul de privatizare a companiei CFR Marfă şi l-a acuzat pe premierul Victor Ponta că încearcă să fugă de responsabilitate în acest caz.