Cum a ajuns Germania un imperiu în industria auto

0

Germania este, fără urmă de îndoială, motorul economic al Europei. Iar una dintre cele mai puternice industrii germane, cea auto, a produs anul trecut 5,64 milioane de automobile, mai mult decât Franţa şi Spania la un loc şi de peste trei ori peste tot ce au asamblat uzinele din Marea Britanie. E un rezultat spectaculos dacă avem în vedere că abia în anii premergatori celui de-Al Doilea Razboi Mondial guvernul german a decis sa finanţeze construcţia unui automobil popular. Astfel începe povestea celui mai mare producător actual de automobile din Europa, grupul Volkswagen.

 

1904 – încep primele discutii între inginerii germani cu privire la o masina populara produsa în serie. Exemplele din America sunt privite cu uimire si, mai apoi, cu interes. Aparitia în 1908 a primului Ford Model T produs în serie larga este semnalul ca si în Germania trebuie dezvoltat un proiect similar.

 

1925 – Studentul Béla Barényi prezinta, în Germania, un proiect al unui sasiu pentru „masina populara”. Acesta avea tractiune pe puntea spate si motor boxer cu sistem de racire, caracteristici vazute ulterior la Beetle.

 

Articolul integral pe CAPITAL.