Cum a evoluat România la turneul final al secolului, Shanghai 2010

28 de milioane de dolari. La atât se ridică previziunile Ministerului Economiei referitoare la contractele pe care le vor încheia companiile româneşti cu parteneri chinezi ca urmare a expunerii în cadrul târgului internaţional Shanghai 2010. Rezultatele vizează cele cinci luni scurse de la începerea târgului la începutul lunii mai.

Potrivit datelor MEC, 47 de firme româneşti au expus, până acum la standul României în cadrul a cinci miniexpoziţii tematice. În cadrul fiecăreia dintre ele reprezentanţii firmelor româneşti s-au întâlnit cu omologii lor chinezi în vederea stabilirii de parteneriate. Cea mai prolifică miniexpoziţie din punctual de vedere al oportunităţilor de export a fost cea generalistă unde au expus companii româneşti din toate domeniile.

1.Miniexpoziţia de vinuri româneşti

Au participat 8 firme din domeniu ( Domeniile Sahateni, Crama Ceptura, Vinexport, Senator Prodimpex, Halewood Romania, Serve Ceptura, Cotnari, Murfatlar ) şi urmare a întâlnirilor avute se previzionează încheierea unor angajamente la export în valoare de 535.000 Euro.
În cadrul evenimentului au avut loc degustări de vinuri romanesti, realizate în cadrul pavilionului Romaniei la Shanghai pentru firmele chineze interesate de vinurile românesti, dar şi pentru vizitatori.
Standul a fost vizitat de 51 firme, din care 43 parteneri de specialitate.

2.Mini expoziţia “Săptămâna modei

Au expus 9 firme sub branduri proprii alaturi de asociaţia FIT : Haylei Fashion, Pacc Urban, Verona Mode, Luan Trade, Sepala Investment, Exclusiv Comp, Confecţii Integrate Moldova.
Oamenii de afaceri români au avut întâlniri cu asociaţii de profil, firme producătoare şi distribuitoare de confecţii, încălţăminte şi accesorii de modă, precum şi cu reprezentanţi ai presei de specialitate ( China Daily) care pot conduce la încheierea unor contracte în valoare de 430.000 de dolari.
“Standul a fost vizitat de circa 270 firme, din care 207 parteneri de specialitate şi 205 firme noi. Dintre acestea, 10 şi-au exprimat dorinţa de a vizita fabricile româneşti şi a evalua capacităţile de producţie ale companiilor prezente în pavilion”, potrivit reprezentanţilor MEC.

3.Expoziţia generală

Principalul scop al acestei manifestări a fost înţelegerea cât mai bună a specificului pieţei chineze şi identificarea nielor de export pentru produsele româneşti. Au participat 14 firme: Farmec– Cluj Napoca, Apiprodex-Targu-Mures, East Electric- Bucuresti, Vetro Design- Bucureşti, Fast- Blejoi, Dutch Marine Trading Design- Galati, P.A. Libra-Galati, Bowlyg SB Function- Satu Mare, Cesarom-Lasselsberger- Bucureşti, Den Braven Romania Comex- Buftea, Institutul Naţional de Cercetare- Dezvoltare pentru Inginerie Electrica,ICPE-CA- Bucureşti, Clasor Consult-Blejoi, Maxim Holding- Bucuresti, Vinexport -Focsani.

Societăţile româneşti au avut pe perioada expoziţiei contacte cu peste 254 firme din care 196 firme noi. Dintre acestea, 46 şi-au exprimat dorinta de a vizita fabricile româneşti. Urmare acestor tratative, s-au creat premizele încheierii unor contracte în valoare de 19.415. 000 Euro.

4. Miniexpoziţia aeronautică

Sub brandul generic “Together into the future” au expus Aerostar Bacău, AEROFINA, ELPROF, GIAR, IAROM şi Institutul Naţional de Cercetare – COMOTI, ROMAERO – din Bucureşti, precum şi IAR Braşov , alaturi de reprezentantul Organizatiei Patronale din Industria Aeronautica Romana (OPIAR) şi – au prezentat, cele mai reprezentative produse şi servicii de export în domeniul aviaţiei civile şi militare.
Din discuţiile cu reprezentanţii firmelor prezente si din formularele completate de aceştia, rezulta ca au avut, pe perioada expoziţiei contacte cu peste 160 firme străine, in urma cărora, s-au creat premizele încheierii unor contracte in valoare de 2,45 milioane euro.

5. Miniexpoziţia IT

3S Computers&Communication, BIT Business Consulting, Blue Point Solutions, Crys Computers, FEPER, Mat Soft Technology, Online Services, ROMSOFT, precum şi reprezentantul asociatiei de profil –ARIES au fost prezente la eveniment. A fost prima expoziţie românească de IT în China de după Revoluţie. Potrivit reprezentanţilor MEC oamenii de afaceri români din IT au recunoscut dificultăţile pe care le prezintă pătrunderea produselor IT pe o piaţă atât de concurenţială precum cea chineză. În acelaşi timp aceştia s-au declarat convinşi că orice contract prins în Extremul Orient va aduce multe altele ceea ce va poziţiona România într-un partener strategic pentru China în acest domeniu.

Conform fişelor de evaluare a eficienţei întocmite individual, firmele româneşti expozante au realizat 52 de întâlniri de afaceri, dintre care 50 cu parteneri noi, preconizând o valoare a contractelor de circa 560.000 de dolari.

În 31 mai începea târgul internaţional Shanghai 2010, eveniment organizat odată la patru ani, la care expuneau aproape toate ţările lumii printre care şi România. Evenimentul este încă în desăşurare şi se va termina peste o lună. Scopul declarat al mega – evenimentului este ca fiecare ţară să se prezinte celorlalte cât mai bine din punct de vedere culural educaţional ori turistic Adevărata miză o constituie, însă, stabilirea unor legături comerciale care să se concretizeze în contracte bilaterale între firme.

Pavilionul României denumit Greenopolis a fost vizitat, până în prezent, de peste 3,5 milioane de oameni. Toată expoziţia 2010 a primit peste 55 de milioane de vizitatori.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed