x


  • EUR
    4.5988
    USD
    3.9154
  • 14° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    35 km/h
    Umiditate

    97%
    Presiune

    33695 hPa
string(8) "internet"

Cum sa faci zeci de mii de euro online, de acasa. Pe bune

Daca titlul suna ca unul dintre spam-urile care iti umplu inbox-ul zi de azi, alaturi de acelea care pretind ca ai fost alesul unei regine din Orientul Mijlociu pentru impartirea averii, afla ca nu este cazul. Este, de fapt, un business cat se poate de legitim, pe care se bazeaza, de altfel, si succesul celui mai mare retailer din lume – Amazon, gigant care gazduieste peste 4 milioane de vanzatori, din intreaga lume.

Author: Cristina Popovici | Sursa: Money.ro | Publicat: 18.04.2017, 5:54 | Actualizat: 18.04.2017, 5:54

Am stat de vorba cu Alin Bugeac, antreprenor, absolvent de Drept, care, in urma cu mai putin de un an, a inceput propria afacere – revanzarea de produse din China, pe Amazon. Pe hartie poate parea ceva simplu: iei produse la pret derizoriu din cel mai mare stat din lume, le incarci pe Amazon, te folosesti de super brandul retailerului american, pui adaos, platesti taxele aferente, si te uiti cum iti intra banii in cont, de pe o plaja exotica din Brazilia – eventual langa mosiile lui Dragnea.

 

In realitate, lucrurile sunt putin mai complicate.

 

Cum a pornit Alin

 

Bucuresteanul a vazut in urma cu cativa ani cum cativa prieteni de-ai lui au inceput sa calatoreasca din ce in ce mai mult, sa isi cumpere masini din ce in ce mai luxoase. “Ii intrebam ce fac, au devenit niste Pablo Escobari, peste noapte? Raspunsul a venit oarecum surprinzator si am fost sceptic – vindeau casti de inot pe Amazon si, din aceasta activitate, faceau un profit de circa 75.000 de dolari. Lunar”.

 

Dupa cateva saptamani de “sapat” pe Internet, citit forumuri si consultari cu prietenii, Alin si-a dat seama ca este nu numai un business viabil si legal, ci chiar unul pe care se bazeaza gigantul american. Practic achizitioneaza produse de pe Alibaba, le branduieste cu propriul logo, adera la programul Fulfillment by Amazon, rezolva o pleiada de probleme de logistica si de quality check, totul prin terte companii si apoi lasa Amazon sa “do its magic”.

 

Adica sa vanda.

 

Pasii nu sunt, insa, simpli

 

Alin are si un brand pe care ofera cursuri celor interesati sa inceapa un astfel de business – Amazon HUB.

 

Prin intermediul acestor cursuri, aflate la prima editie, tanarul de 28 de ani ofera consultanta necesara pentru a incepe, efectiv, sa vinzi primele produse pe Amazon. Cursul este format din patru module care, impreuna, dureaza circa 4 luni. L-am rugat pe Alin sa le detalieze:

 

1. In primul modul cursantii, in numar de peste 60 la aceasta prima editie, invata totul despre cautarea produsului pe care urmeaza sa il vanda pe Amazon.

 

“Este extrem de important sa gasesti nisa OK. Daca te duci pe o nisa foarte competitiva, este foarte scump PPC-ul si nu vei fi profitabil. Sunt business-uri vechi, care vand respectivele produse de ani buni, au mii de review-uri si isi permit sa dea 5$ PPC, pentru ca vand mult organic. Nu are sens sa te bati cu asa ceva”, puncteaza Alin Bugeac.

 

Trei dintre domeniile care sunt in mare voga, in prezent, si care vor ramane foarte “fertile” business-ului pe Amazon sunt produsele de bucatarie, sports si outdoor, produse de sanatate si cele pentru animale de casa. “Are sens mereu sa intri pe una dintre aceste nise, daca vii cu o idee faina”.

 

Ideile iti vin tie, chinezii sunt principalii furnizori. Practic, intri pe Alibaba.com, cauti furnizori, produse, citesti recenzii ale produselor (atat pe Alibaba, dar si pe Amazon), decizi ce nisa vrei sa ataci. Apoi, treci la pasul doi.

 

2. Negocierea cu furnizorul

 

Dupa negocieri si in functie de cantitatea pe care doresti a o vinde pe Amazon, poti primi reducere de pana la 35% de la furnizorul chinez. Suma necesara pentru a intra in acest business este recomandat a fi undeva la 4-5.000 de euro, din care poti face profit, in prima faza, de 500-1.000 de euro, in prima luna.

 

Alin Bugeac a ajuns sa faca, acum, peste 40.000 de euro, lunar.

 

Tot in pasul doi al cursului inveti cum sa construiesti brandul, logo-ul, pachetele personalizate, poly bag-urile. Toate le fac, de asemenea, chinezii, la instructiunile precise ale clientului.

 

Exemplu concret – pe Alibaba, aceste pahare costa intre 0,1 si 0,2$ bucata. Dupa negocieri, poti obtine o reducere de circa 30%, daca cumperi 500 sau mai multe bucati.

 

Acelasi seller poate sa le personalizeze dupa cum doresti tu – ii trimiti fotografiile, ei realizeaza prototipul, poti pune si capace personalizate si alte accesorii. Dupa toate acestea, producatorul iti trimite cateva sample-uri, pentru a vedea produsul finit.

 

“Acum, le poti fotografia, daca esti multumit – poti face acest lucru si in SUA, insa acolo te costa mii de dolari sa faci acest lucru”, spune, zambind, Alin.

 

Urmatorul pas este sa comanzi cateva sute de canute personalizate, cu livrare in SUA. Costurile sunt destul de scazute, circa 4-7$/kilogram, datorita parteneriatului solid dintre cele doua state. Livrezi banii seller-ului, insa printr-un sistem in care raman blocati pana cand produsele primesc avizul de calitate din partea autoritatilor din State.

 

Abia atunci banii sunt “eliberati” – similar cu sistemul PayPal.

 

Pontul de aur in aceasta afacere – sa iesi cat mai in fata in cautarile oamenilor care intra pe Amazon.

 

“Daca esti la inceput, normal, produsele tale o sa fie aruncate undeva pe pagina 30 a cautarilor. De aceea trebuie sa investesti in sistemul PPC al Amazon, ratele de conversie pentru PPC fiind enorme – 15-20%. Oamenii intra sa CUMPERE pe Amazon, si o fac!”, puncteaza Alin. PPC-ul Amazon functioneaza diferit fata de cel al Google, in sensul in care daca cea mai mica licitatie este, de exemplu, la 1$, si tu licitezi 10$, vei plati, de fapt, doar 1,1$, nu 10$. Acest lucru prezinta avantaje pentru seller.

 

Pe masura ce clientii incep sa achizitioneze de la tine, algoritmul Amazon te propulseaza, incet-incet, in fata listei si incepi sa devii mai vizibil, incepand sa castigi si organic.

 

Marjele de profit se invart undeva in jurul a 20-30%, de cele mai multe ori.

 

 

mai multe, pe Wall-street.ro