Cum să rămâi concentrat. Tehnicile lui Steve Jobs

Chiar daca mai multe informatii poti fi folositoare, aceste sunt de obicei nefolositoare atunci cand vine vorba de inovatie. Nu este felul in care un concept revolutionar se naste, cel piutin asta credea Steve Jobs.

 

„Am inceput sa imi dau sema ca intelegerea si constiinta intuitiva sunt mult mai importante decat gandirea abstracta si analiza logica”, Spunea Jobs in biografie scrisa de Walter Isaacson. Jobs punea baza nu pe informatii externe ci pe o inteligenta interioara. – Chiar daca informatiile externe sunt importante, cel mai vital element este inteligenta interioara, ceea ce este factorul cheie in creatia unor modele de succes.

 

Penstru asta ai nevoie de atentie, ceea ce nu toti stiu sa faca. Dar cu cateva trucuri, poti ajunge sa dobandesti arta atentiei.

 

  • Fii atent/a!

 

In perioada de inceput a Twitter, co-fondatorul Evan Williams si altii au dezvoltat un document intern care include un se de principii care sa ghideze compania. Una dintre sectiuneile cheie ale companiei este: „Fii Atent/a”. – Williams a explicat ulterior esentialul sectiunii care acopera necesitatea atentiei in facerea lucruriulor bine.

 

Acest lucru necesita sa ne concentram toata atentia pe momentul prezent. Cand oamenii aud asta, tind sa raspunda: „Dar atentia mea nu este mereu in moemntul prezent?”: Nu, in general nu este. Mai exact, atentia noastra, pe care o putem observa cel mai bine cand ne culcam, este de obicei pusa pe trecut sau pe viitor. Este peste tot, numai pe prezent nu.

 

Si Steve Jobs a realizat acest lucru devreme incariera si spunea: „Trebuie doar sa stai si sa iobservi ca sa vezi cat de nelinistita este mintea.” Jobs a invatat sa se calmeze prin practicile Zen, iar ulterior si-a dat seama ca poate auzi mai multe lucruri… ideile subtile – si astfel intuitia a inflorit.

 

  • Impactul atentiei

 

Tot mai multe companii incep sa vada ca abilitatea de calmare a mintii si de a trai in prezent, este esentiala pentru business-ul lor. Dustin Moskovitz, co-fondator Asana si Facebook, a mers atat de departe incat a zis ca „Companiile care isi pierd atentia, isi pierd si calea, isi pierd oamenii buni, se complac si nu mai inoveaza”.

 

Acelasi tip de concentrare si atentie ajuta si indibvizii sa creasca. Urmatoarea mare companie a generatiei noastre va pune cu siguranta o mare atentie pe starea interna a angajatului, la fel cum fac cu produsele lor.

 

  • A face mai putin insemna a face mai mult

 

Cand atentia lipseste, simtul unei distractii constante domina compania, duce la conflicte, la stress si putina inovare. Acest lucru se vede cel mai bine la sedintele de echipa. Gandeste-te: De cate ori ai asistat la o intalnire unde toata lumea este implicata in doua conversatii si umba si la telefon? – Astfel, atentia noastra este este tot si nicaieri in acelasi timp.

 

Chiar daca pare ca suntem foarte eficienti in multitasking, cercetatorii sugereaza contrariul. Piotrivit acestora, cand oamenii incearca sa faca doiua sau mai multe lucruri in acelasi timp sau rapid unul dupa celalalt, erorile se strecoara. Rezultatul este ca iti va lua mult mai mult timp sa iti tremini treaba si chiar si atunci cand termini, nu este sigur ca ea va fi facuta bine.

 

  • Goleste-ti mintea

 

Ca sa ajungem la concentrare si atentie trebuie sa stim cum sa ne golim mintea, la fel de bine cum stim sa o umplem. Una dintre solutiile la aceasta problema este meditatia, spune Padmasree Warrior, CEO la Cisco, care mediteaza 20 de minte pe zi, oriunde s-ar afla.

 

„Acest lucru imi limpezeste mintea, imi mentine echilibrul si ma calmeaza cand am de-a face cu aglomeratia”, spune aceasta.

 

  • Fa-ti spatiu

 

Cartea Imagine: How Creativity Works de Jonah Lehrer ne spune ca atunci cand marile companii si-au construit sediile si birourile, au dori sa puna ceea ce este mai important in centru camerei. Ce au pus acolo? Au lasat un spatiu mare unde oamenii sa se poata intalnii si sa poata dezbate idei.

 

In acest spatiu gol, atat fizic cat si mental, este fundamental pentru creativitate. Cu toate astea, este acest spatiu interior, pe care mari antrreprenori nu il iau de obicei in considerare.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed