Cum se comportă un filtru de particule înfundat – iată cele mai frecvente semne

0

Filtrul de particule este componenta esențială a motoarelor diesel. Vom discuta mai jos despre ce face mai exact. Pentru început, trebuie să reții că durata de viață a acestuia este influențată de acțiunile tale. Mai exact, de modul în care îți conduci mașina.

Astăzi vom discuta despre cum se comportă un filtru de particule înfundat. El dă o serie de semne pe care este bine să le cunoști. Atunci când acestea apar, este important să iei cât mai repede măsuri. Rămâi aproape căci urmează informații interesante.

Ce este filtrul de particule?

Filtrul DPF (Diesel Particulate Filter) este una dintre cele mai importante componente ale sistemului de emisii al mașinilor diesel. De ce? Deoarece este proiectat să rețină particulele PM25. Vorbim despre particulele rezultate în urma arderii motorinei ce au dimensiuni cuprinse între 2,5 și 10 microni.

Practic, vorbim despre particule insesizabile cu ochiul liber, care, odată ajunse în atmosferă, creează o mulțime de probleme. Pe cât sunt de mici, pe atât sunt de periculoase. De ce? Din cauză că pot pătrunde cu mare ușurință în sistemul nostru respirator, producând blocaje în plămâni și apariția unor boli foarte grave.

Dacă filtrul de particule al mașinii tale este înfundat, iar tu nu iei măsuri imediate, calitatea aerului pe care tu și familia ta îl respirați are de suferit. Cu cât sunt mai multe mașini care circulă cu filtrul de particule înfundat, cu atât mai gravă este situația, iar fiecare dintre noi are de suferit.

Cum se comportă un filtru de particule înfundat?

Atunci când filtrul de particule al mașinii tale a ajuns la suprasaturare, va începe să dea următoarele semne:

  • consum crescut de combustibil

Consumul de combustibil va crește din cauză că motorul trebuie să lucreze mai mult pentru a arde corect combustibilul și pentru a compensa, dacă putem spune așa, înfundarea filtrului.

  • aprinderea martorului specific din bord

Este probabil cel mai evident semn că sistemul de emisii sau filtrul de particule al mașinii tale are o problemă serioasă.

  • putere scăzută a motorului

Atunci când filtrul de particule este înfundat, mașina va deveni mai lentă, chiar și la accelerare. De asemenea, pot apărea probleme în a menține o viteză constantă.

  • evacuarea unui fum negru și dens

Acest semn provine de la faptul că arderea combustibilului este incompletă.

Un alt semn ce apare atunci când filtrul de particule este înfundat este regenerarea frecventă, în cazul mașinilor moderne prevăzute cu autoregenerare. Dacă observi că mașina efectuează regenerări frecvente sau că procesul de regenerare durează mai mult decât în mod obișnuit, cel mai probabil filtrul de particule este înfundat.

Cum se curăță un filtru de particule înfundat?

Vrem să îți vorbim astăzi despre serviciul de curatare DPF și nu de achiziția unuia nou din cauza prețului exagerat. Un filtru de particule nou are un preț de speriat, deci nu toată lumea își permite să-l înlocuiască.

Datorită echipei Turbo Doctor, curățarea filtrului de particule este o procedură calitativă, însoțită de garanție, care îți promite că filtrul mașinii tale se va comporta ca unul nou. Acest serviciu este mult mai accesibil din punct de vedere financiar: prețul pornește de la 400 de lei și poate ajunge până la 800 de lei, în funcție de capacitatea cilindrică a motorului mașinii.

Ai văzut deja care sunt consecințele asupra aerului respirat dacă circuli cu un filtru de particule înfundat. Cu siguranță nu îți dorești să „beneficiezi” de ele, așa că îți recomandăm să urmărești pașii efectuați de echipa Turbo Doctor pentru a-ți oferi un filtru 100% calitativ și funcțional:

  1. Verificare

Atunci când filtrul de particule al mașinii tale ajunge la Turbo Doctor, este verificat pentru a stabili stadiul în care se află, cât de delicată este problema.

  1. Injectarea soluției speciale

Următoarea etapă constă în injectarea unei soluții speciale în filtrul de particule. Acestea acționează asupra depunerilor și a cenușei.

  1. Curățarea depunerilor

Filtrul de particule este montat în aparatul special de curățare. Cu ajutorul presiunii mari de aer și apă, cenușa din DPF este îndepărtată.

  1. Uscare și testare finală

După curățare, urmează uscarea cu aer cald, iar apoi sunt efectuate testele finale de presiune, se întocmește garanția și filtrul este livrat înapoi către tine în cel mai scurt timp.

După cum am enunțat și mai sus, pentru acest serviciu, va trebui să plătești între 400 și 800 de lei, în funcție de capacitatea cilindrică a motorului mașinii tale.

Suma nu este una de speriat, mai ales prin comparație cu prețul de achiziție al unui filtru de particule nou. Așadar, atunci când mașina ta începe să dea semnele mai sus prezentate, este clar că filtrul de particule s-a înfundat. Apelează cât mai curând la Turbo Doctor și fii protector cu aerul pe care tu și familia ta îl respirați!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.