Cum sunt protejați clienții unei agenții de turism falimentare

De asemenea, o parte dintre clienții unor astfel de agenții au fost nevoiți să scoată alți bani din buzunar pentru a reveni în țară.

 

Și asta în ciuda faptului că legislația prevede existența unor anumite tipuri de asigurări care să vină în ajutorul celor păgubiți, potrivit 1asig.ro.

 

De exemplu, pentru a-și desfășura activitatea, orice agenție de turism este obligată să încheie o poliță de asigurare în funcție de statutul ales, respectiv detailist sau tour-operator.

 

„Această poliță se depune obligatoriu la Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) la momentul solicitării acordării licenței, iar în cazul în care se constată că polița a expirat și agenția nu a reînnoit-o, licența se retrage de către ANT”, a explicat pentru Oleg Pelivan, consilier juridic în cadrul ANAT.

 

Prin urmare, „asigurarea turiștilor în cazul insolvabilității agenției de turism”, prevede o limită minimă de răspundere de 50.000 dolari, pentru tour-operatori și de 10.000 dolari pentru revânzători.

 

Odată ajunși la destinație, dar cu pachetele turistice neachitate, păgubiții se pot adresa companiei de asigurări a agenției de turism.

 

De exemplu, în cazul în care agenția de turism nu efectuează repatrierea turistului, acesta din urma trebuie să anunțe imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail.

 

În această situație, asiguratorul nu are, totuși, obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a rambursa contravaloarea acestora, dovedite prin documente justificative după intoarcerea turistului în România, în condițiile respectivei polițe de asigurare.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed