Cum va reuşi Dacia să atingă targetul pe 2010?

0

Anul 2009 a fost, cel puţin în termeni de vânzări, cel mai bun an al Dacia din toate timpurile. După un început greu, marcat de şomaj tehnic şi producţie în scădere, compania a încheiat anul cu vânzări de aproape 300.000 de maşini, adică mai mult decât dublu faţă de cele 140.000 de unităţi ce reprezintă volumul întregii pieţe auto locale (care se întoarce astfel la nivelul din 2003).

Rezultatele Dacia au însă mai mare legătură cu pieţele externe decât cu cea locală, după ce 85% dintre maşinile vândute au mers la export, propulsate de programele de casare europene. Unele dintre acestea sunt însă acum reduse sau se apropie de final – cel din Germania, de exemplu, piaţa cea mai bună pentru Dacia, s-a încheiat deja, în septembrie anul trecut.

„Nu suntem atât de naivi să credem că vom vinde în Germania la fel de multe maşini ca anul acesta, dar acum marca este deja cunoscută, vom profita de acest avantaj, nu numai în această piaţă”, spune vice-preşedintele de la Dacia, Constantin Stroe. Citiţi în MONEY EXPRESS ce şanse are Dacia să repete rezultatele din 2009.