Cum vrea guvernul Cioloş să schimbe România

0

Documentul obţinut de revista Capital prezintă o strategie revoluţionară în Infrastructură, Sănătate, Energie, Educaţiei şi Transportul, pentru toate oraşele şi comunele din ţară. Acest document va schimba 6 legi pentru a fi implementat. „Sunt stabilite liniile directoare de dezvoltare teritorială a României şi direcţiile de implementare pentru o perioadă de timp de peste 20 de ani, la scară regională, interregională, naţională, cu integrarea aspectelor relevante la nivel transfrontalier şi transnaţional“, se arată în document. Ultima variantă a acestui proiect de ţară prezintă ţinte îndrăzneţe care vor schimba înfăţişarea României.

 

Această variantă promite, în şase ani, cel puţin două sisteme noi de traversare peste Dunăre, alte două peste Prut, dar în 11 ani, cel puţin o autostradă de legătură între Moldova şi Transilvania, prin Carpaţii Orientali, sau o magistrală de biciclete pe cursul Dunării, până la Marea Neagră, termenul stabilit pentru ultimele două fiind de şase ani. Implementarea va fi supravegheată de ministerul Dezvoltării Regionale, iniţiatorul acestui proiect amplu.

 

De asemenea, documentul prevede finalizarea unor proiecte majore de Infrastructură atât pe uscat cât şi fluvial. De exemplu, Executivul vrea să modernizeze navigaţia pe Dunăre şi Canalul Dunăre – Marea Neagră, vrea acces îmbunătăţit pe apă între Sulina şi Tulcea şi între sate dar ia în calcul şi construcţia unui pod peste Dunăre între Brăila şi Galaţi. În ceea ce priveşte proiectele mari de autostrăzi, Executivul Cioloş promite, în următorii ani, finalizarea Autostrăzii A1 (coridorulIV) şi A3 (Autostrada Transilvania şi Autostrada Comarnic -Braşov), construirea autostrăzii Moldova, finalizarea autostrăzii Sudului Bucureşti–Craiova, dar şi realizarea a trei treceri peste Carpaţi la nivel de autostradă. Posibilele traseee sunt: Râmnicu Vâlcea-Sibiu, Satu Mare–Baia Mare–Mireşu Mare– Dej–Bistriţa– Vatra Dornei–Suceava şi Târgu Mureş– Piatra Neamţ– Roman–Târgu Frumos– Iaşi –Sculeni.

 

mai multe, pe capital.ro