Curtea de Conturi: CEC Bank a rebranduit unele spaţii, după care le-a închis

0

Curtea de Conturi a descoperit deficienţe referitoare la derularea procesului de rebranding operat de CEC Bank, printre care şi „lipsa unei prevederi interne referitoare la modul de includere în procesul de rebranding a spaţiilor deţinute/administrate de bancă şi, după caz, închiderea/relocarea lor, situaţie în care s-a constatat că unele spaţii, la care s-au efectuat lucrări de rebranding, au fost ulterior închise/relocate, uneori chiar la un interval foarte scurt de timp de la data terminării lucrărilor”.

 

De asemenea, instituţia a mai constat lipsa unor criterii de încadrare a cheltuielilor cu reclama şi publicitatea, în categoria cheltuielilor de constituire sau în categoria cheltuielilor de exploatare.

 

„Astfel, cu privire la cheltuielile privind serviciile de publicitate, producţie şi relaţii publice, efectuate în cadrul procesului de rebranding s-a constatat că o parte dintre acestea au fost evidenţiate în contul „Cheltuieli de constituire”, iar altele au fost înregistrate în conturile de cheltuieli de exploatare, fără a fi precizate criteriile care au stat la baza acestei departajări”, se arată în raport.

 

Potrivit raportului, Curtea de Conturi a constatat nerespectarea reglementărilor interne referitoare la achiziţia de bunuri şi servicii, precum nesolicitarea, în unele cazuri, de către bancă, participanţilor la licitaţii, a unor documente prevăzute de norma internă privind achiziţia de bunuri şi servicii.

 

În raport se menţionează şi efectuarea, în unele cazuri, a unor achiziţii suplimentare celor prevăzute în contractele iniţiale, fără încheierea unor acte adiţionale.

 

Tema acţiunii de control a fost situaţia, evoluţia şi modul de administrare a patrimoniului, în perioada 2009-2010.