Daniel Guzu, fondator Fabryo:”E posibil sa ne extindem, la un moment dat, si pe pietele vecine”

0

 Spuneati, cand ati anuntat numirea doamnei Aliz Kosza, ca urmariti prin aceasta recrutare noi oportunitati impreuna cu Oresa Ventures. Aceste noi oportunitati presupun si aparitia unor produse noi?

 

In prezent, Fabryo trece printr-o perioada de structurare si consolidare a echipei de management, care raspunde ritmului de dezvoltare pe care l-a inregistrat afacerea. Asta stiam de la bun inceput ca va implica, la un moment dat, recrutarea unui CEO care sa se focalizeze pe conducerea executiva a companiei.

Ne-am bucurat mult ca Aliz Kosza a acceptat invitatia noastra, dat fiind ca experienta ei de management includea situatii de structurare si dezvoltare a companiilor. Pentru mine, venirea ei a insemnat si posibilitatea de a valorifica mai multe oportunitati de afaceri pe care le descoperisem alaturi de partenerii nostri de la Oresa. Sunt activitati care ne permit sa folosim mai bine platforma industriala pe care am construit-o in Popesti-Leordeni si care completeaza portofoliul de produse Fabryo, pe segmente conexe, cum ar fi cel al adezivilor pentru constructii.

Pe scurt, raspunsul la intrebare este da, numirea lui Aliz Kosza implica dezvoltarea de noi produse si sub umbrela Fabryo, dar si in cadrul altor companii de pe platforma.

 Care credeti ca este gama de produse cu cel mai ridicat potential dintre cele din portofoliul companiei?

 

2007 a fost un an cu o cerere foarte mare pe segmentul de vopsele lavabile. Loc de crestere este pe toate segmentele, insa, conform evolutiei pietei din ultimii ani, cele favorizate vor fi vopselele premium si cele cu efecte speciale. Pentru a raspunde acestor tendinte, Fabryo a lansat gamele Savana cu Teflon® Surface Protector, Savana Decore, Emotion si Decospatola.

 Ce cresteri va propuneti pe termen lung? Dar investitii? Cum vedeti evolutia viitoare a pietei pe care activati? Cat timp se vor mai mentine aceste cote de crestere?

 

Piata inregistreaza o crestere constanta in ultimii ani, de aproximativ 20-30% anual. Acest lucru se datoreaza, in principal, evolutiei industriei constructiilor in tara noastra.

Conform studiilor de specialitate si analistilor din domeniul constructiilor, acest segment a inregistrat o crestere de aproximativ 20% in 2006 comparativ cu anul anterior.

Este o veste buna pentru toate industriile conexe, inclusiv cea a materialelor necesare in decorarea interioarelor si exterioarelor constructiilor sau asigurarea solutiilor de termoizolatii.

Cu Fabryo, am cautat sa ne mentinem cresterea la nivelul pietei si peste – iar investitia in centrul de productie ne ajuta acum sa sustinem aceasta crestere fara probleme.

Capacitatea de productie de care dispunem depaseste cu mult nivelul existent al cresterii si ne putem baza pe ea pentru a avea flexibilitate in piata.

 Planurile viitoare ale companiei includ doar dezvoltarea pe segmentul autohton sau va tenteaza si o extindere regionala a businessului?

 

E posibil sa ne extindem, la un moment dat, si pe pietele vecine – am construit in

Popesti-Leordeni un centru de productie de talie europeana, am avut ambitii mari inca de la inceput si cred ca e foarte bine sa gandesti asa. Piata romaneasca este, in prezent, foarte atractiva, dar e adevarat ca ne aflam intr-o regiune dinamica, deci si perspectivele de extindere sunt interesante.

 Credeti ca vor mai fi necesare si investitii tip greenfield sau achizitii, pentru a va indeplini obiectivele?

 

Am facut recent investitii majore pentru modernizarea acestuia, ne-am mutat in sediul din Popesti-Leordeni de aproximativ un an de zile. Pentru moment, actualul centru de productie este suficient pentru a ne asigura volumul necesar de productie.

 Care sunt asteptarile dumneavoastra legate de vopselele pulbere, un produs pe care l-ati lansat relativ recent?

 

Piata de vopsele pulberi are un foarte mare potential de crestere. Ne-am anuntat deja intrarea pe aceasta piata in ultimele luni si este un segment de la care Fabryo se asteapta, ca si companie, la o crestere mai mare decat cea inregistrata pe piata de vopsele decorative.

 Ce evolutie ati avut dupa primele noua luni? Cat au contribuit investitiile de anul trecut si cat evolutia pietei constructiilor la aceste rezultate? Credeti ca este posibila o revizuire a estimarilor initiale pentru acest an?

 

Evolutia pana in acest moment a fost conform planurilor noastre si nu ne asteptam ca, pana la sfarsitul anului, sa intervina modificari.

 Care este, pana acum, tipul de produs cu cel mai ridicat aport in cresterile companiei? Cum vedeti importanta acestuia si care credeti ca sunt motivele pentru care se bucura de succes in acest moment al evolutiei pietei romanesti?

 

In ultimii ani, am inregistrat vanzari foarte bune pe segmentul de vopsele lavabile si estimam ca aceasta situatie se va pastra la fel si in anii urmatori.

Motivul principal al cresterii a fost faptul ca am pus in practica viziunea companiei – aceea de a crea produse deosebite si a le oferi la un pret corect. Gama de produse Savana cu Teflon Surface Protector a respectat intru totul aceasta promisiune a noastra catre clienti, iar reactia pietei a fost imediata.

 Va asteptati ca, in viitorul apropiat, optiunile consumatorilor sa inregistreze schimbari importante?

 

Deocamdata, se mentine constanta evolutia cererii pentru vopselele lavabile si pentru vopselele decorative structurate.

 Va ganditi si la alte recrutari in aceasta perioada? Pentru ce sectoare?

 

In ultima perioada, ne-am consolidat echipa in mod constant.

Avem deja un numar semnificativ de colegi noi, e o echipa tanara si competenta, pe care pot sa ma bazez.

Lacuri si vopsele

 

Profil Fabryo  Afacerile lui Daniel Guzu au demarat in 1994, cu produse destinate automobilelor. In 1996, antreprenorul vrancean incepe productia de vopsele decorative, dupa ce achizitionase o unitate de productie a grundului. In 2006, simte ca afacerea a ajuns la un nivel satisfacator al evolutiei, respectiv circa 30 milioane de euro, iar in luna mai a acestui an, vinde 49% din companie suedezilor de la Oresa Ventures. Acestia se angajeaza sa realizeze investitii de noua milioane de euro in companie.

CV

 

  • A fost infiintata de Daniel Guzu
  • In mai 2006, fondul de investitii suedez Oresa Ventures a achizitionat 49% din actiunile firmei
  • Fabryo a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 32,5 mil. euro, in crestere cu 30% fata de 2005
  • Pentru 2007, cifra de afaceri este estimata la 42 milioane de euro
  • Are o cota de 18% pe piata de lacuri si vopsele, estimata la o valoare de circa 200 mil. euro

CV

 

  • Nascut in 1969, in judetul Vrancea
  • Absolvent al Institutului Politehnic, Facultatea de Tehnologie Chimica
  • A intrat in afaceri producand antigel, lichid de frana si alte produse pentru intretinerea automobilelor
  • In 1998, demareaza productia de vopsele decorative
  • In 2006, vinde 49% din afacere fondului de investitii suedez Oresa Ventures, pentru noua milioane de euro
  • In 2007, a vandut catre Oresa si 49% din Bau Profil, afacere cu adezivi

‘Aliz Kosza implica dezvoltarea de noi produse si sub umbrela Fabryo, dar si in cadrul altor companii de pe platforma Daniel Guzu fondator Fabryo