De ce WhatsApp valorează 19 miliarde de dolari

0

Trecerea în masă a consumatorilor la smartphone-uri a majorat semnificativ veniturile obţinute de operatorii de telefonie din abonamente la servicii de internet mobil, scrie Bloomberg.

 

În acelaşi timp însă, adoptarea la scară largă a telefonului inteligent coincide cu accesul clienţilor la aplicaţii care înlocuiesc tradiţionalul sms prin servicii gratis, la fel de uşor de folosit, mai rapide şi mai bogate în funcţii.

 

Astfel de aplicaţii au avut succes mai ales în Europa, America Latină şi Asia, unde companiile de telefonie mobilă nu oferă neapărat sms-uri nelimitate, iar mesajele presupun costuri suplimentare atunci când conversaţia are loc peste graniţe statale. Treptat, sms-ul dispare ca sursă semnificativă de venituri pentru industria telecom.

 

Citește și: Cum au reușit chinezii să înșele lumea

 

„Trendul arată că mesageria instant erodează aceste venituri, în unele ţări mai mult decât în altele, iar tendinţa va continua. Impactul mesageriei gratis a fost simţit în întreaga lume. WhatsApp a fost, în mod clar, crema acestor servicii”, comenează pentru Bloomberg Chetan Sharma, analist wireless la Inssaquah, Washington.

 

Contactaţi de Bloomberg, reprezentanţii operatorilor Vodafone (Marea Britanie), America Movil (Mexic), AT&T şi Sprint (SUA) au refuzat să comenteze informaţiile.

 

În SUA, operatorii de telefonie mobilă au recunoscut devreme pericolul reprezentat de aplicaţii precum WhatsApp şi au optat să ofere sms-urile gratis pentru toţi clienţii, inclusiv către alte ţări. În Mexic, aproape 90% din mesageria instant pe telefoane mobile are loc prin platforma WhatsApp, potrivit firmei de consultanţă Competitiv Intelligente Unit, din Mexico City.

 

„Faţă de situaţia de acum aproximativ 12 luni, penetrarea WhatsApp în Mexic a devenit copleşitoare. Aplicaţia este convenabilă, şi cu cât o folosesc mai multe persoane, cu atât atrage mai mulţi utilizatori noi”, a afirmat pentru Bloomberg un analist al companiei de consultanţă. În urmă cu 6-8 ani, 15% din veniturile companiilor de telefonie din Mexic erau generate de sms-uri, procentaj care a scăzut la mai puţin de jumătate.