Declin de 5% al acţiunilor gigantului comerţului online Alibaba, ale cărui venituri au ratat estimările

Acţiunile Alibaba cotate în SUA au urcat la un moment dat cu mai mult de 5%, în tranzacţiile electronice înainte de deschiderea bursei, dar au inversat cursul şi au scăzut cu peste 5% după deschiderea pieţei.

Alibaba a spus că creşterea de 25 de miliarde de dolari se adaugă programului său de răscumpărare de acţiuni până la sfârşitul lunii martie 2027, ducând totalul disponibil în cadrul planului la 35,3 miliarde de dolari.

Compania a afirmat într-un comunicat că suplimentarea răscumpărărilor arată ”încrederea în perspectivele afacerii noastre şi a fluxului de numerar”.

Anunţul vine după un an tumultuos pentru Alibaba în 2023, când compania a efectuat cea mai mare revizuire a structurii corporative. De asemenea, a implementat separat câteva schimbări importante de management, veteranul companiei, Eddie Wu, preluând conducerea ca director general în septembrie.

Alibaba a publicat miercuri rezultatele financiare pentru trimestrul său încheiat decembrie.

Iată cum a evoluat Alibaba în al treilea trimestru fiscal, în comparaţie cu estimările LSEG, cunoscută anterior ca Refinitiv:

Venituri: 260,35 miliarde de yuani (36,6 miliarde de dolari), faţă de estimarea de 262,07 miliarde de yuani.

Veniturile au ratat aşteptările, crescând cu doar 5% de la an la an, înregistrând o încetinire faţă de trimestrele precedente, deoarece creşterea diviziei de comerţ electronic şi cloud computing a companiei din China a rămas lentă.

 Între timp, profitul net al Alibaba în trimestrul încheiat în decembrie a scăzut cu 69% faţă de anul precedent, până la 14,4 miliarde de yuani.

Compania a spus că acest lucru a fost determinat ”în primul rând modificărilor la valoarea de piaţă” ale investiţiilor sale în capitaluri proprii şi unei scăderi a veniturilor din operaţiuni din cauza depreciărilor legate de serviciul său de streaming video Youku şi lanţul de supermarketuri Sun Art.

Alibaba se confruntă cu un mediu macroeconomic dificil în China, unde consumul a rămas slab, chiar şi după ce Beijingul a eliminat restricţiile din era Covid.

Pe fondul incertitudinilor economice, cumpărătorii locali au apelat la platforme de reduceri precum rivalul Alibaba, Pinduoduo.

Afacerile Taobao şi Tmall, platformele de comerţ electronic din China ale Alibaba, au generat venituri de 129,1 miliarde de yuani chinezi în trimestrul decembrie, în creştere cu doar 2% faţă de anul precedent.

Afacerea de cloud computing a Alibaba, pe care investitorii o consideră esenţială pentru creşterea viitoare a gigantului tehnologic, a avut vânzări de 28,1 miliarde de yuani, o creştere de 3% faţă de anul precedent.

Într-o declaraţie, CEO-ul Alibaba a declarat că se concentrează pe creşterea comerţului electronic şi în cloud.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri