x


  • EUR
    4.6495
    USD
    4.0769
  • 1° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    2 km/h
    Umiditate

    100%
    Presiune

    33864 hPa
string(16) "instant-articles"

Doi milionari români au cumpărat o afacere şi imediat profitul acesteia a atins un nivel record

Recent, Consiliul Concurenţei a permis antreprenorilor băcăuani să cumpere peste 50% din acest producător din Sălaj.

Author: Mihai Voican | Sursa: Capital.ro | Publicat: 09.08.2018, 9:09 | Actualizat: 09.08.2018, 9:09

Producătorul de cărămizi Cemacon din Cluj-Napoca, care operează două fabrici în judeţul Sălaj, a anunţat că cifra de afaceri brută înregistrată în primul semestru a explodat cu 44%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, în timp ce profitul este de peste 2,5 ori mai mare.

 

Rezultatele vin la scurt timp după ce grupul Dedeman, controlat de milionarii Dragoş şi Adrian Pavăl, a preluat o participaţie de peste 50%  din Cemacon.

 

„Contextul foarte pozitiv de piaţă şi strategia noastră au făcut ca indicatorii de business la semestrul I din 2018 să fie de nivel record, peste anul anterior şi peste prognoza bugetara: cifra de afaceri brută cu 44% mai mult decât în 2017 şi profitul net de peste 2,5 ori mai mare“, a declarat Liviu Stoleru, directorul general al companiei.

 

Cemacon a raportat o cifră de afaceri brută de 58,21 mil. lei, pentru primul semestru din 2018, un profit net de 13,7 mil. lei şi un profit operaţional de 21,07 mil. lei.

 

Frații Pavăl, care au început afacerea Dedeman acum 25 de ani în Bacău, sunt primii antreprenori români care au trecut pragul cifrei de afaceri de un miliard de euro.

În afaceri au intrat în 1992, cu un butic cu de toate, de la gume până la unghiere, aduse cu Dacia din București. Cu momentele de cumpănă au dat piept cinci ani mai târziu: importau, și plățile la furnizori depindeau de cursul valutar, care a sărit de la 4000 la 8000 de lei, iar produsele își modificau prețurile de mai multe ori pe zi. I-au salvat viteza de reacție și soft-ul de gestiune, care le permitea să schimbe ra­pid prețul în șapte magazine. „Există acea expresie, «ce nu te omoară te face mai pu­ternic». Dacă totul ar merge ca pe roate, lin, unde ar mai fi distracția, unde ar mai fi provocarea? Evoluția și inovația ar încetini în lipsa acestor provocări. Din toate momentele de cumpănă am învățat ceva, dacă nu ceva major, măcar să nu mai repetăm aceleași greșeli”, spune Dragoș Pavăl.

 

Articolul integral pe CAPITAL