După doi ani cu o flotă de 42 de mașini electrice, iată ce economii a făcut o firmă românească

0

O firmă din Iași a luat, în 2021, o decizie radicală: a înlocuit mașinile cu motor termic cu altele electrice. „Apropiații îmi spuneau că mașinile electrice nu au niciun viitor, că e cea mai mare greșeală. Chiar am păstrat câteva mașini cu motor clasic de frica faptului că nu vor face față electricele”, spune acționarul majoritar al firmei, citat de reporteris.ro.
La doi ani de la achiziționare spune că este una dintre cele mai inspirate investiții pe care le-a făcut vreodată, cu beneficii neașteptat de mari.

Firma a acționat inteligent de la început: a pus în concurență doi dealeri Renault de la Iași pentru a obține cel mai bun preț. Oferta câștigătoare a dat-o BRAS, dar în afacere a intrat până la urmă și Renault România. S-a mers pe Renault Zoe, cu verificări tehnice gratuite, cu un set de cauciucuri de iarnă, cu dobânzi aproape de zero și, foarte important, cu stațiile de încărcare rapidă asigurate. Acestea ar fi reprezentat un efort financiar consistent, dar Renault România le-a oferit gratuit.

Mașinile cu motor termic înghițeau lunar carburant de aproximativ 3.000 de lei/bucată. Suma reprezintă media lunară a tuturor autoturismelor folosite de angajați pe teren. La aceste cheltuieli se mai adăugau piese de schimb, revizii, consumabile pentru schimburi de ulei și filtre.
Erau mașini vechi. Se defectau, dădeam o grămadă de bani pe service. Se duceau câteva sute de lei lunar pe fiecare mașină. Cea mai mare cheltuială era însă benzina”, spune administratorul firmei.
Mașinile electrice au cu totul alt cost de exploatare, atunci când se face media: aproximativ 1.200 de lei/buctă, lunar. Cam 60% este scăderea lunară a costurilor de operare. Adică, la un parc auto total de 42 de mașini cheltuiala de carburant era în trecut 126.000 de lei/lună. Aceleași mașini noi consumă acum curent electric de 50.400 de lei/lună. Cifrele vorbesc de la sine. Cu tot cu rata lunară suntem sub sumele plătite anterior de firmă și nu am socotit aici banii pentru revizii, consumabile și defecțiuni. Pentru că, de doi ani, noi băgăm în aceste mașini doar lichid de parbriz. Nu a fost necesară nicio intervenție, la niciuna dintre mașini. Zero cost de consumabile și service”, mai explică patronul firmei ieșene.

Articolul integral pe reporteris.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.