Ecuaţia Dedeman: Va reuşi retailerul o creştere de 15% în 2010?

0

Aşa ar putea suna ecuaţia pe care trebuie să o rezolve, în următoarele luni, doi profesori de matematică din Bacău: e vorba de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, care au fondat la începutul anilor ’90 retailerul de materiale de construcţii Dedeman, un business pe care l‑au dus până la vânzări de un sfert de miliard de euro.

De ce tocmai ei? Pentru că Dedeman e singura companie de pe această piaţă care şi‑a bugetat, anul acesta, o creştere. „Eu cel puţin nu ştiu alta“, spune Adriana Iftime, preşedintele Patronatului Societăţilor din Construcţii. Într‑o industrie zguduită în 2009 şi 2010 de scăderi de 30 şi 40%, a‑ţi propune o creştere de 15% e un demers care pare de nerealizat.

„Avem o scădere de 55% în trimestrul I, probabil că este un minus de 40% în trimestrul II şi nu ştim ce urmează“, face Laurenţiu Plosceanu, pre­şedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii, un tablou la zi al pieţei construcţiilor. Cum ar suna, totuşi, un scenariu ceva mai optimist? Plosceanu socoteşte că, în cel mai bun caz, vom avea o scădere de 35% anul acesta şi stagnare în 2011. Socotelile celor doi fraţi din Bacău, însă, arată cu totul altfel.

Dacă ar fi să lăsăm cifrele deoparte şi să facem o comparaţie cu lumea fotbalului, compania băcăuană Dedeman se poziţionează, anul acesta, drept favorită la câştigarea titlului. Pentru că, în condiţiile în care va atinge creşterea bugetată – 15% –, Dedeman va devansa Praktiker, liderul pieţei locale de do‑it‑yourself (DIY) după cifra de afaceri. Fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl – care deţin businessul Dedeman, înfiinţat în 1992 – au anunţat la începutul acestui an că estimează o creştere a vânzărilor în 2010 la 290 mil. euro, faţă de 252 anul trecut.

Citeşte mai departe în ediţia de săptămâna aceasta a MONEY EXPRESS