Enescu, Daedalus: Una din zece reclame folosesc vedete

0

Daniel Enescu, partener Daedalus Millward Brown, spune că acest lucru nu se datorează numai unui trend internaţional ci pur şi simplu unei „foame” de modele a tinerilor din România.

Cât despre alegerea vedetei, Enescu spune că acest lucru poate ţine de inspiraţie sau în urma unui demers mai ştiinţific. Cel mai important lucru rămâne totuşi notorietatea vedetei.

Oamenii cărora li se adresează reclama trebuie să recunoască vedeta. Utilizarea unei celebrităţi se face cu scopul de a transfera anumite atribute brandului respectiv, dar vedeta trebuie să aibă valori comune cu brand-ul respectiv sau măcar să aibă nişte valori recunoscute de consumator în spiritul a ceea ce doreşte produsul respectiv să transmită. Cele mai „puternice” vedete sunt cele care ne-au reprezentat la nivel de ţară, persoane mai în vârstă, sportivi sau actori mari, persoane care au pus România pe hartă”, a explicat la The Money Channel Daniel Enescu, partener Daedalus Millward Brown.

Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement (CRÈME), un studiu complex de evaluare a vedetelor din România care vine în sprijinul companiilor aflate în cautarea celor mai potrivite vedete pentru a le reprezenta brandurile.

Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement (CRÈME) asistă companiile care doresc să aleagă o celebritate locală pentru a le reprezenta brandurile în faţa publicului larg, în baza unor similitudini de atribute sau imagine, fiind un ghid util pentru specialiştii în comunicare şi marketing.

Raportul prezintă în detaliu modul în care sunt percepute 125 de vedete din România şi oferă, în plus, profiluri de imagine pornind de la atributele pozitive şi negative cu care sunt caracterizate vedetele şi scorurile de compatibilitate cu anumite publicuri ţintă, categorii de servicii sau produse.

CRÈME a fost realizat pe un eşantion de 2500 de respondenţi, reprezentativ pentru populaţia urbană cu vârsta între 16 şi 55 de ani.