Exemplul neputintei: Podul CFR de la Gradistea – Prabusit acum 13 ani, va fi redeschis abia in 2020

O prabusire controversata cu efecte grave

Podul de la Gradistea s-a prabusit in 2005 din cauza viiturilor, iar lucrarile de reconstruire a acestuia, a caror valoare este estimata undeva in jurul a 60 – 70 milioane euro, au fost amanate mai bine de un deceniu, fiindca nu s-au alocat fonduri si proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se afla intre statiile Vidra si Gradistea, la aproximativ 30 km de Bucuresti.

 

Lipsa acestui pod lungeste semnificativ distanta pe calea ferata dintre Bucuresti si Giurgiu, trenurile fiind obligate sa ocoleasca pe la Videle. In loc de 74 km, drumul este de 118 km si exista doua trenuri directe pe zi, care fac doua, respectiv trei ore. Schimband trenul la Videle, cea mai rapida legatura dureaza doua ore si jumatate, enorm fata de o ora cat ar fi durat drumul pe traseul clasic prin Gara Progresu si Comana.

Pe linia clasica sunt 74 km din Bucuresti la Giurgiu, pana la Gradistea fiind 31 km, iar pana la Comana, 36 km. Ca si comparatie, in 1939 cel mai rapid automotor facea o ora si zece minute de la Bucuresti la Giurgiu.

In aceste conditii, pentru sutele de navetisti care mergeau din Giurgiu si din alte localitati la munca in Bucuresti a ramas o singura solutie: microbuzul. Problema este ca o calatorie cu microbuzul ajunge sa coste si 15 lei si abonamentul lunar este mult mai scump decat ar costa unul pe trenurile Regio la CFR, daca linia directa ar fi operationala.

continuarea, pe HotNews

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed