Firmele se duc în şcoli să îşi pregătească viitorii angajaţi

Heineken Ro­mâ­nia, producătorul berii marca Bucegi, a anunţat că va finanţa, cu circa 300.000 de lei, trei licee sau şcoli posti­ceale care îşi adaptează pro­gra­mele de studiu în aşa fel încât me­seriile pe care le vor învăţa tinerii cu­prinşi în pro­gram să aibă corespondent în nevoia de pe piaţa muncii din acea zonă, scrie zf.ro. Pro­gramul nu prevede neapărat for­marea de tineri pentru meseriile necesare în fa­bri­cile în care se face berea Bucegi, ci şi în alte in­dustrii.

 

O altă investiţie recentă în educaţie au făcut-o şi francezii de la Dacia, care au semnat luna trecută un parteneriat cu un liceu tehnologic din Mioveni (locul unde e amplasată platforma de construcţii a auto­mobilelor Dacia), ajutând la crearea a două clase care să for­meze sculeri-matriţeri, o meserie de­venită celebră în ultimii ani prin prisma rarităţii cu care se găsesc oameni specializaţi în acest domeniu.

 

La rândul său, compania pro­du­că­toare de ma­teriale de construcţii Holcim derulează de un deceniu un program de instruire pentru mecanici, electricieni sau operatori, în cadrul unei şcoli postliceale pe care a înfiinţat-o în Aleşd (acolo unde are şi o fabrică). Tot Holcim derulează, de trei ani, un program de instruire în domeniul zidăriei, organizat în colegii tehnice.

 

Şi angajatorii din industria com­po­nentelor auto, domeniu care a „ex­plo­dat“ la export în ultimii ani, s-au confruntat cu candidaţi din ce în ce mai puţin pregătiţi pentru meseriile pentru care angajează, astfel că s-au văzut nevoiţi să investească în educaţie.

 

Aşa a apărut proiectul „Şcoala Profesională Germană Kronstadt“ din Braşov, unde companii mari precum Continental, Schaeffler, Dräxlmaier sau Preh au contribuit la înfiinţarea unei instituţii de învăţământ care să pregătească tineri în meserii precum confecţioner articole din piele, sculer matriţer, sudor sau operator la maşini unelte cu comandă numerică.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed