Firmele străine au investit în publicitate la CM 2010 peste 40 miliarde de dolari

0
Şi pentru ca opinia să devină generală în această privinţă, presa internaţională dezvăluie cifrele impresionante alocate publicităţii de către firmele implicate în campionatul mondial din Africa de Sud.

La debutul Cupei Mondiale din Africa de Sud, majoritatea specialiştilor anunţa o avalanşă de premiere, mai mult sau mai puţin spectaculoase. De asemenea, estimările privind veniturile FIFA din urma acestui turneu final ajungeau la suma de circa 3,3 miliarde dolari. Rapoartele financiare ale evenimentului din această vară nu au contenit să uimească lumea, aflată în plină criză economică.

Cea mai recentă sumă care a fost dezvăluită cu privire la campionatul african este cea cheltuită de firme de pe întreg mapamondul pentru a fi vizibile pe parcursul turneului. Calculele specialiştilor internaţionali au scos la iveală cifra de 43,5 miliarde de dolari pentru publicitatea de la campionatul mondial din Africa de Sud. Cea mai agresivă campanie de marketing de la evenimentul din această vară a avut-o, până acum, firma chineză de panouri solare Yingli Solar.

Nici Yahoo nu s-a lăsat mai prejos, oferindu-i celebrului David Beckham aproximativ 10 milioane de dolari pentru un jurnal de cupă mondială zilnic. Economiştii au lăsat deoparte asociaţii şi partenerii oficiali ai FIFA şi comitetului de organizare, aceştia beneficiind cel mai mult de pe urma organizării unui turneu final.