Florăria online Floria.ro mizează pe vânzări de aproape 900.000 euro în primele trei luni ale anului. Numărul comenzilor de flori de Valentine’s Day creşte cu peste 200% faţă de o zi obişnuită, iar în perioada 1- 8 martie creşterea este şi de zece ori

”Floria.ro, florărie pe piaţa de retail online din România, estimează că primul trimestru al anului 2023 va genera vânzări de aproape 900.000 euro, în creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Vârful vânzărilor în primele 3 luni ale anului se atinge în a doua jumătate a trimestrului, odată cu „Ziua Îndrăgostiţilor” şi 1-8 martie”, anunţă compania.

În ceea ce priveşte numărul de comenzi, cele 3 sărbători ale primului trimestru sunt şi cele mai importante de peste an pentru industria de flori, ocupând, totodată, primele trei locuri în topul anual al vânzărilor companiei.

Potrivit estimărilor reprezentanţilor florăriei online, numărul comenzilor de flori de Valentine’s Day creşte cu peste 200% faţă de o zi obişnuită, respectiv în perioada 1- 8 martie creşterea poate fi chiar şi de zece ori, iar unii clienţi plătesc şi câteva mii de lei pentru o singură comandă.

„Zilele de 8 Martie, 1 Martie şi 14 Februarie sunt cele mai aglomerate din an pentru o florărie online şi de aceea mulţi clienţi plasează comenzile din timp, beneficiind şi de reducerile din perioada premergătoare acestor sărbători. Aproape jumătate din comenzile livrate de Floria în aceste zile sunt precomenzi”, spune Marina Popescu, director general Floria.ro.

Evoluţia pieţei şi schimbarea comportamentului de consum, odată cu revenirea la birou şi reluarea stilului de viaţă pre-pandemic, care implică sărbătorirea colegilor, petreceri, evenimente şi alte ocazii unde se oferă flori colegelor, aduce o revitalizare a vânzărilor pe zona corporate.

În 2022, media comenzilor de flori cu ocazia 1şi 8 martie, pe segmentul corporate a fost 4.000 lei.

Pentru 2023, reprezentanţii florăriei online estimează o creştere de cel puţin 5%, dinamica pozitivă fiind atribuită creşterii ofertei de buchete şi aranjamente de flori destinate companiilor, colecţia dedicată zonei corporate numărând în 2023 peste 60 de produse.

În topul celor mai comandate flori de către companii în martie 2022, s-au numără lalelele, freziile, zambilele, minirosa şi trandafirii, clienţii optând pentru aranjamentele cu flori sau buchetele simple de 9-11 lalele sau în combinaţie cu frezii, tendinţă, care potrivit estimărilor Floria.ro, se menţine în 2023.

„În ultimul an, am avut tot mai multe solicitări pe zona corporate, creşterile au fost semnificative, prin urmare pentru 1 şi 8 martie am început să ne pregătim încă de la sfârşitul anului trecut. Când am gândit colecţia corporate am analizat comportamentul de consum din anii anteriori, am ţinut cont de preferinţele florale, desigur, dar şi de specificul comenzilor corporate. De cele mai multe ori se comandă pe 2-3 trepte de buget. Iar dacă  înainte, buchetele se trimiteau exclusiv la birou, acum livrarea este mixtă, la birou şi acasă. Desigur, având în vedere volumul, pentru zona corporate, lucrăm exclusiv cu precomenzi, având personal dedicat cu care companiile discută în cele mai mici detalii”, precizează Marina Popescu.

Trandafirul roşu rămâne vedeta acestei sărbători, clienţii orientându-se spre aranjamente speciale cu tematică specifică -inimi florale din trandafiri sau aranjamente florale de trandafiri şi flori exotice în cromatică similară, alături de bomboane de ciocolată. Astfel, chiar dacă pe 14 februarie trandafirul rămâne cea mai oferită floare, se remarcă, totuşi, de la an, o preferinţă pentru buchetele care conţin pe lângă trandafiri, elemente exotice sau flori mai puţin obişnuite.

Designerii Floria.ro recomandă, ca în funcţie de soi, trandafirii să fie aşezaţi în aranjamente florale fie lângă orhidee, fie lângă flori cu rol de filler, de tipul lisianthus sau alstroemeria. Pe lângă considerentul estetic, se ţine mereu cont şi de durabilitatea produselor: se aleg flori cu aceeaşi rezistenţă şi durată de viaţă.

„Pregătim pentru 14 februarie, dar şi pentru Dragobete şi începutul primăverii, colecţii extinse dedicate atât clienţilor rezidenţiali, cât şi corporate. Dacă pentru 1-8 martie vom extinde colecţie de buchete în cutie, cu care ajungem în toată ţara, cu flori noi şi inedite, şi cu ocazia Valentine’s Day pregătim nişte surprize florale şi experienţiale”, a mai declarat Marina Popescu.

În 2022, cele mai multe comenzi, la nivel naţional s-au livrat în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi şi Braşov, iar cele mai comandate produse au fost „Vise colorate”, „Te ador”, „Dragoste în culori” şi „Buchet cu trandafiri Pink Floyd”.

Florile comandate pe Floria.ro pot fi livrate oriunde în ţară, dar şi în străinătate, în 2-4 ore de la confirmarea comenzii. Floria.ro este o afacere născută în 2010.

Din mai 2015, Floria este Furnizorul Oficial al Casei Regale a României pentru buchete şi aranjamente, iar în luna mai 2019 a fost floristul oficial al vizitei papale în România.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed